Ik heb weinig nadelen onder vonden, mijn man was 13 jaar ouder dan ik. Het enige wat ik kan bedenken is dat mensen mij meestal ouder inschatte, waarschijnlijk kijkend naar de combinatie van mijn man en mij :) Mijn man werd vaak voor jonger aan gezien en ik voor ouder :(
Verder is de kans natuurlijk groter dat de jongste alleen achter blijft, daar ben je je misschien wel even van bewust maar dat 'doet' verder niets met je relatie. Behalve dat je er misschien al wat eerder over praat samen, wat dan weer een voordeel is.
Mijn vriendin is 11 jaar ouder als haar man, in het begin heeft vooral zijn familie daar erg moeilijk over gedaan, zij had al kinderen en wilde er niet meer, samen kwamen ze daar al snel uit en het was geen probleem voor ze, maar juist de familie heeft hier steeds op gehamerd, als zijnde een enorm gemis voor de man. En opmerkingen als, je kan toch wel beter krijgen werden ook gemaakt, tegen de man dan.
Ze zijn alweer bijna 20 jaar getrouwd, dus dat gaat wel goed
Dus alleen maar nadelen, nee zeker niet, liefde is niet leeftijd gebonden.
Wel maakt het een verschil op welke leeftijd je relatie begint denk ik. Is de jongste 18 en de oudste 35 dan is er een groot verschil in levens ervaring, misschien wensen voor de toekomst enz, niet dat dit een grote belemmering hoeft te zijn.
Ben je beide wat ouder dan lijkt het leeftijds verschil steeds kleiner te worden.