Ruik je zweet bij iemand met okselhaar beter dan bij iemand zonder okselhaar?

Afgezien van de ''mode'' om je okselhaar etc te scheren.
Ruik je zweet beter bij iemand MET okselhaar, of zonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (3)

Ja. Met haren is er een sterkere lichaamsgeur. Dit komt omdat er op de okselharen heel veel bacteriën zitten. Deze veroorzaken de nare geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt weinig verschil, op voorwaarde dat de oksel regelmatig gewassen wordt.
Doe je dat niet, dan gaan zowel de ongeschoren als de geschoren oksel stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij wel. De kale huid kan zweten, maar in lange okselharen blijft het hangen. Het zweet-vasthoud-gebied is groter met okselhaar. Dus meer onfrisse geur.
Gelukkig is het niet meer zoals vroeger, toen vrouwen nog van die zwarte bossen haar in de oksel hadden hangen.