Mag je alles verbranden op eigen grond?

wij hebben buren met een zelfgemaakte kachel. slim natuurlijk scheelt een boel stook kosten.
er hangt een grote maar aan. ze hebben het gedeelte dat je in de fik zet buiten gezet met zeg maar openhaard deuren. ze gooien alles erin. en het stinkt vreselijk als die rook uit hun zelf gefabriseerde schoorsteen komt.... mag dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een goed gesprek niet helpt (en dat zal vast niet), kun je een klacht indienen bij de gemeente of contact opnemen met de GG&GD.
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Overlast%20van%20hout%20stoken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de maanden maart en november is het mogelijk om in het buitengebied resthout te verbranden, zonder dat u eerst naar het gemeentehuis moet voor een ontheffing. Dit betekent ook dat er geen legeskosten verschuldigd zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze doen het ong van september tot mei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is 'buitengebied'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het buitengebied is een begrip uit de ruimtelijke ordening dat betrekking heeft op grond buiten de bebouwde kommen van steden en dorpen. Een groot deel van deze grond heeft een agrarische bestemming: zij is in gebruik ten behoeve van akkerbouw en veeteelt. Ook andere bestemmingen, zoals natuur en recreatie komen voor.
nee het mag niet, en zeker niet binnen de bebouwde kom. en buren horen er geen last van te hebben. Hoop dat je dit bespreekbaar met ze kunt maken zonder ruzie te krijgen. Misschien kunnen ze er een grotere pijp op zetten zodat de trekkracht beter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat mag niet je mag een vuurkorf gebruiken maar daar mag je geen afval in opstoken
en als je een beetje menselijk bent doe je zoiets ook niet voor afval heb je een afvalcontainer
ik zou direct de politie bellen als je buurman niet voor rede vatbaar is
succes