Is de handelwijze van de agenten op dit filmpje de wijze waarop agenten om moeten gaan (volgens het "handboek") met dit soort agressieve mensen?

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=RI-kT1hzVJ8

Ik heb al vaker gezien in dit programma dat dit bepaalde soort mensen wordt ontzien en anderen die wat te hard rijden een preek krijgen.

Waarom is dat, die ongelijkheid in behandeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk dat dat ligt aan de agent in kwestie. Persoonlijk vind ik het twee kanten hebben. Allereerst vind ik het knap dat de agent de situatie niet laat escaleren en niet mee gaat in het onzingedrag van deze bestuurder. Hij blijft de volwassenen in dit gesprek en laat zich niet intimideren. Chapeau.

Maar aan de andere kant vind ik ook weer dat de politie zijn autoriteit terug moet winnen in dit soort situaties. Deze persoon begaat een aantal overtredingen en is vervolgens uitermate beledigend en dreigend. Dit soort gedrag belonen met het maar te laten gaan, vind ik ook geen optie.

Van mij had ie alle mogelijke boetes gekregen en lekker even mogen afkoelen in de cel. Maar ja, ik ben waarschijnlijk dan ook niet geknipt voor de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de plesie heeft daar wel een handje van, ben ooit met de fiets door rood gereden en kreeg een gelijk de onstervelijke woorden "we dachten wij te doen" te horen ze gingen met ze 2en voor me staan alsof ik in maimi vice was beland... en een een paar minuten ratelen, nouja gewoon ja geschud en de impressie kunnen wekken dat ik veel opstak van hun wijze woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft kennelijk een agent getroffen die niet zo snel te imponeren was.Ik zou in dit geval liever hebben gezien dat hij uit de auto was gehaald,gefouileerd en ik zou zeker zijn doen en laten even na laten trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het korps bestaat uit een afspiegeling van de maatschappij. In de maatschappij vindt je allerlei randfiguren en ook mensen die niet daadkrachtig kunnen optreden of zwakke tegenstanders uitzoeken om hun macht op te botvieren. Bij de politie is dat helaas niet anders.
Als ik agent was had ik hem uit de auto gehaald en de boeien omgedaan wegens respectloos handelen tegen een ambtenaar in functie. Voordat ik me door zo@n knulletje liet provoceren.
Tien tegen een dat hij wel over de schreef gaat en je hem dan ook zo kunt meenemen.
In elk geval weer een bewijs dat de verkeerde mensen op d verkeerde posten zitten. Daar kunnen die dienders niets aan doen maar lig t op het bordje van diegene die die agenten heeft geselecteerd.
Het nodigd alleen maar uit om zo tegen de politie te keer te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat de handelswijze te soft was, bij die agressieve bestuurder. Daar kan de politie niks aan doen, want die mogen helemaal niks doen in dit land. Dit soort tuig hoort keihard aangepakt te worden en mogen wat mij betreft flink afgeronseld worden. Die eerste chauffeur gedroeg zich netjes en dan zie je dat ook de politie zich evenredig netjes gedraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat de agent heel goed de-escalerend te werk ging totdat hij de bestuurder uitlachte. Dat wekt namelijk juist weer agressie.