Wat te doen met oude gehoorapparaten ? (goed doel)

Oma is overleden en heeft in haar erfenis een setje gehoorapparaten achtergelaten. Zelf kan ik hier niets mee beginnen, maar een ander (b.v. in Afrika, of zelfs iemand hier in Nederland) misschien wel.

Via google zijn wat (oude ?) pagina's m.b.t. inleverpunten te vinden.
Heeft iemand persoonlijk goede ervaringen met een dergelijk punt, en zo ja bij welk inleverpunt was dat ?

ronron1212
7 jaar geleden
http://www.doof.nl/nieuws/uw-oude-hoortoestellen-voor-het-goede-doel/27815
Organisatie voor doven.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@ronron1212
Die site had ik ook gevonden, maar het is een site uit 2012.
Vandaar dat ik naar persoonlijke ervaringen aan het zoeken was. Toch bedankt !
ronron1212
7 jaar geleden
@Ozewiezewoze deze organisatie bestaat nog steeds ik ken ze al heel lang zoek even contact
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@ronron1212
Oke, Thanks
Ivana
7 jaar geleden
Gewoon terugbrengen naar de audioloog, maakt niet uit welke. Ze worden dan opnieuw gebruikt voor 3e wereldlanden. Doen ze met brillen ook bij de opticien.

Het beste antwoord

Je kunt oude brillen en gehoorapparaten opsturen naar een van de inzamelpunten van eyeclarify: http://www.brillenvooreyeclarify.nl/
Pieter2011
7 jaar geleden
Pieter2011
7 jaar geleden
En deze mensen zullen je ook vast dankbaar zijn:
http://www.marktplaats.nl/a/contacten-en-berichten/advies-en-oproepen/m1115702889-hoortoestellen-voor-meisje-in-burkina-faso.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=19