Krijg je eerder een visum als je samenwoont en zwanger bent?

Kennis heeft een uitkering en werkt niet meer of gedeeltelijk.
Heeft een vriendin uit een andere land in huis wonen(huurwoning- nu 9mnd in Nederland), zonder vergunning
De vriendin is zwanger.
- Krijg het meisje eerder een Nederlandse visum / paspoort als ze van zijn kind gaat bevallen?
- krijgt het meisje eerder een Nederlandse visum / paspoort als ze met hem gaat trouwen?
- als de kennis de kind erkent als zijn eigen, kan zij bij hem intrekken, mag dat?
- krijgt hij een grotere woning , omdat hij vader wordt (huis met 3+4 slaapkamers)
- omdat zij geen visum heeft, moet hij zich inschrijven als alleenstaande of samenwonen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Woning kan hij wel vergeten met de woningnood. Waar komt de vrouw vandaan?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ze komt uit Brazilië
ronron1212
2 jaar geleden
Dat kan erg lastig worden.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Wat kan lastig worden?
TurfGraver
2 jaar geleden
Lastig als in, met een beetje pech wordt ze teruggestuurd zonder kind en wordt hij er mee opgezadeld.
Het druipt van de illegaliteit dit verhaal en dat maakt het dus "lastig".
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@Turfgraver: als ik het goed begrijp is de betreffende kennis de vader - dus "opgezadeld"? Niet zo gek toch, als het kind bij één van de ouders verblijft, en als deze ouder ervoor zorgt / moet zorgen?
TurfGraver
2 jaar geleden
Klopt Hanneke, maar "doel" is dan niet bereikt. :/

Antwoorden (2)

De grootste kans op het verkrijgen van een visum is door te trouwen, en aangezien dat even duurt, door zsm ook het kind alvast te erkennen. Houdt er rekening mee, dat de IND van mening kan zijn dat er sprake is van een schijnhuwelijk; verzamel dus bewijs dat je een serieuze relatie hebt.

En zoek een advocaat, gespecialiseerd in vreemdelingenrecht, want omdat de partner nu illegaal is, en eigenlijk terug moet naar Brazilië tot het huwelijk, zitten hier diverse voetangels en klemmen.

Je krijgt niet meteen een grotere woning, je kunt weer plaatsnemen op de wachtlijst. Hoe lang je moet wachten hangt af van de regio waar je woont.
Aanvulling: Ik begrijp uit ene eerdere vraag dat de betrokkenen geen werk hebben. Dat maakt het verkrijgen van een verblijfsvergunning een stuk lastiger.
Toegevoegd op 04 maart 2022 13:45: tekst
2 jaar geleden
Nee. Als je, zoals in dit geval, ongeveer 250 dagen illegaal in Nederland verblijft krijg je niet eerder een visum als je samenwoont en zwanger bent.
Voor inwoners van Brazilie geldt dat ze een visum moeten hebben of een verbliifsverguning als ze langer dan 90 dagen in Nederland verblijven. Verblijf je langer dan 90 dagen in Nederland zonder een van beide, dan verblijf je illegaal.
Een visum (machtiging tot voorlopig verblijf, mvv) vraag je voor vertrek aan in het land van herkomst, in dit geval Brazilie.
Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/brazilie/reizen/visum-lang-verblijf-mvv-aanvragen
Eerder is ook een vraag gesteld over deze zaak. Zie:
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/700448/gevolgen-huis-neemt-visum/
Toegevoegd op 04 maart 2022 15:44: tekst