Hoe kom ik erachter of iemand heeft gelogen, zonder diegene te kwetsen?

Ik heb sterk het idee dat iemand mij iets verteld heeft wat niet waar was. Ik wil graag weten of ze het heeft verzonnen, maar wil haar niet voor leugenaarster uitmaken. Hoe kan ik dit zo tactisch mogelijk aanpakken???
Heeft iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Recht door zee, als je het op een eerlijke en rustige manier zegt, kan jou niets verweten worden. - Eerst zeggen wat je is opgevallen - Aangeven dat je het idee hebt dat dat niet klopt - Vraag of jouw opvatting juist is Maar vooral wél aangeven! Als jij het idee hebt dat iemand over iets heeft gelogen, zal het waarschijnlijk boven blijven drijven. Weg daarmee, gewoon open spel spelen. Maar het belangrijkste is om dit niet verwijtend te doen. De 3 streepjes hierboven zijn wel een goede manier. Succes!

Blijf in contact met diegene. Blijf vragen stellen. En dan kom je vanzelf wel achter. Of het waar of niet waar is. Kijk goed in zijn/haar ogen. Want ogen liegen namelijk nooit. Succes.!

Blijf vragen tot diegene zichzelf tegenspreekt.

Zeg tegen die persoon hoe belangrijk zij is voor jou. Kijk haar daarbij indringend,en recht in de ogen. En vraag of het waar is wat zij jou verteld heeft.

Als diegene naar rechts kijkt schijnt die gene juist het te verzinnen omdat hij/zij probeert om een verhaal te verzinnen.

de waarheid blijf je onthouden, zelfs na jaren, een leugen verhaal kan men niet onthouden, dus vraag na een paar weken hoe een en ander in elkaar zit, krijg je een antwoord, dan weet je dat ze liegt Toegevoegd na 1 minuut: krijg je een ander antwoord

Met zo een apparaat. Zoals je kunt zien, kun het presenteren als een 'spelletje'...

Kijk de persoon in de ogen en vraag wat je moet vragen en blijf net even langer kijken dan normaal, je ziet de waarheid zonder te kwetsen...

Wat je altijd kan doen is een beetje bluffen. Doe alsof je van iemand de (volgens jou echte) waarheid al hebt gehoord en vraag wat zij hier van vindt. Grote kans dat ze die confrontatie met een ander niet aan wil gaan en toegeeft. Wil ze die confrontatie absoluut wel aangaan, heb je een grote kans dat ze de waarheid wel vertelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100