Omdat ik Maasluis ken was ik ook geïnteresseerd in je vraag. Mij is cat. Niet bekend en ik heb op internet niks kunnen vinden dat op de aanwezigheid van zo,n kamp wijst. Wel kwam ik het volgende tegen: VLAARDINGEN - Als een troep zigeuners in 1904 vanuit Maasssluis Vlaardingen binnentrekt, worden ze zo zo snel mogelijk weer de gemeentegrens over gebonjourd naar Schiedam waar ze ongetwijfeld eenzelfde behandeling te wachten staat. Het zijn ongenode en onwelkome gasten...

Zaterdagmiddag kwam een gezelschap zigeuners, 63 in getal, mannen, vrouwen en kinderen en onder geleide van zes veldwachters vanaf Maassluis in onze gemeente aan en hield stil voor het politiebureau. Tal van menschen kwamen toeloopen om dat troepje te zien, dat er zeer armoedig uitzag. Door de politie werden de ongenoode, onwelkome gasten uit de gemeente geleid in de richting Schiedam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Uit welke bron komt het, en in welk jaar was dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1904 6 of 9 september . !? Bron gemeente !?

Andere antwoorden (1)

Hallo,
Mijn vader was in de jaren '60 brood bezorger en ik ging vaak mee.
Ik herinner mij dat er op de Maassluisedijk in Vlaardingen een zigeunerkamp was waar hij ook brood bezorgde.