Is het niet uiterst verontrustend dat we in zo op het uiterlijk gefocuste maatschappij leven?

Kijk even a.u.b. naar de link en oordeel dan zelf.

Toegevoegd na 20 seconden:
http://www.nu.nl/lifestyle/2132147/meisjes-van-3-al-onzeker-uiterlijk-.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als meisjes van drie zich al zorgen maken over hun gewicht kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze dat is ingegeven door de ouders.Als ze zien dat mama anders niets doet dan dieeten en het kind waarschuwd dat het niet teveel mag snoepen omdat haar buikje en billetjes al dik worden is het logisch dat ze zich daar druk om gaan maken.
Kinderen van 3 maken zich nog helemaal niet druk om uiterlijkheden,misschien willen ze net zulke lange haren als dat ene meisje of net zo'n broek als dat jongetje maar van gewichtsproblemen hebben ze nog helemaal geen verstand.
Volgens mij zijn deze kinderen beinvloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat is heel erg, maar er is geen ontkomen aan, we zitten erin verstrikt... En met de grootste moeite kun je jezelf eraan ontworstelen... Ben je daar mee bezig? En lukt het überhaupt wel?

Het is uiterst verontrustend inderdaad, daarom ben ik uit deze samenleving gestapt... Ik werk niet, doe helemaal niets... Ik ben er gewoon uit vertrokken... Ik neem er geen deel meer aan... En ik zeg je dat alleen al voelt bevrijdend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Xinix, hoe doe je dat dan? Waar leef je dan van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ''klinkt''of je depressief bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@taurus... ja het klinkt zo, daarom is het niet waar... @Iris09... existence takes care of me, like it always did... Now i don´t even care to do that myself... Are you as courageous?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vrees van niet Xinix. Ik weet ook niet hoe dat zou moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het zelf ontdekken, je moet het ZELF ontdekken... Dan ben je vrij... Ik ben vrij, dat herken je toch in dat wat je nu leest... Dat voel je toch, dat is de vrijheid van een ander, die je nu voelt, hoe zou dat zijn als die van Iris09 was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klinkt mooi, maar practisch gezien moet ik toch mijn centjes verdienen om mijn huur te betalen en mijn eten etc. Dus... ik zie nog al wat practisch bezwaren in die vrijheid van jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daarom doe ik mijn ding en jij het jouwe... Heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg Xinix, ik denk er wel eens aan... Geld is natuurlijk de eerste wedervraag die bij de meeste mensen op komt (en ook ik ben benieuwd of je geen onkosten hebt, en hoe je dat doet, al heb ik er alle begrip voor als je het niet aan de grote internet-klok wil hangen), maar ook administratieve verplichtingen. En heb je wel hobbies die veel met de maatschappij verweven zijn? En heb je vrienden die het op een vergelijkbare manier in het leven staan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Burt... De sangha onderhoudt mij... Ik ben nergens goed voor... Alles wordt voor me gedaan... Alles... Ik doe niets... Ik doe maar wat op GV en een beetje vrijwilligerswerk... Ik heb geen hobbies... Ik heb geen vrienden enerzijds en heel veel vrienden anderzijds...
Maar niemand die vergelijkbaar als ik leeft... Ik doe dat kennelijk alleen... Got no problems nor secrets...
Ja dat is heel erg.
Ik kan me toch niet herinneren dat ik of mijn zus al zo vroeg met uiterlijk bezig waren. Mijn nichtjes (ik heb zelf geen kinderen), die van een generatie later zijn, ook niet. Zal wel iets van de laatste 10, 20 jaar zijn.
Maar ik vind het inderdaad vreselijk. Uiterlijk komt toch niet op de eerste plaats, maar de inhoud.
Hier ligt een zware en mooie taak voor alle opvoeders.

Als kanttekening moet ik wel zeggen dat mijn zus en ik op dezelfde manier zijn opgevoed, maar dat zij al 36 jaar lang boulimia heeft, sinds haar 21ste. En ik niet. (maar ik heb wel andere dingen hoor, niemand is per slot van rekening perfect).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je vergeten. Doe ik voor je +
Schokkend om te lezen , maar ik zet wel vraagtekens bij een dergelijk onderzoek.Het ging om 121 meisjes in Florida, dit lijkt mij niet een representatieve groep voor 'alle' meisjes.
Verder zal je als ouder toe moeten stemmen in zo'n onderzoek, ook al twijfelachtig welke ouders hun kinderen aan dergelijk onderzoek mee willen laten doen
Je mag hopen dat een kind van 3 nog wat dikker is, is immers nog een peutertje, dat een kind op die leeftijd daarmee bezig is moet toch echt van de ouders of van de manier van vragen stellen afkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lora,je vergeet je + ook te geven.
+van mij,al denk ik dat het wel representatief is.
Meisjes van die leeftijd horen te spelen, en nog helemaal geen zorgen hierover te maken. Waar komt dit toch vandaan. Krijgen deze kinderen van huis, creche of tv al zoveel indrukken dat ze hier mee bezig zijn.

De 1 ziet er nog mooie uit dan de ander en dan willen zij het ook. Straks met Sinterklaas zij kreeg een baby-born en ik niet. Kan je toch bijna niet voorstellen als je zelf geen meisje hebt van deze leeftijd.

En zoals je zelf als schrijft is dit echt heel erg verontrustend.

Toegevoegd na 3 minuten:
En het wordt natuurlijk ook gezien op tv, super slanke modellen, slanke modepoppen in de etalageruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ja toch,ze zouden dat hele top-modells gedoe ook eens onder de loupe moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk de helft van Otto maar eens door, allemaal super slank. En verderop zie je grotere maten voorbij komen.
Ik vind het een dubieus onderzoek, en ken zelf geen enkel meisje van drie dat zich zorgen maakt om haar uiterlijk! Het zijn de ouders wellicht, die niet sporen, dat kan!

Verder kan ik wel zeggen dat het mij zou verontrusten als niemand meer op uiterlijk gefocust zou zijn! Wat een bende zou het worden overal, en ik kan mijn kledingzaak wel sluiten....