is het waar dat de chinezen eerste verjaardag gerekend wordt op 3 maanden na de geboorte ?

zij schijnen te rekenen vanaf de conceptie ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Nee, maar er wordt wel een groot feest gevierd bij het geven van de naam aan de baby.
Het 'rode eieren en gemberfeest'.
Traditioneel moest dat na 30 dagen, maar tegenwoordig gebeurt dat ergens in de eerste drie levensmaanden.
Rood staat voor geluk, het ei voor een lang leven en gember verjaagt het kwaad.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
nee maar er wort wel veel gefeest als een baby geboren word in china eigenlijk is dit makelijke vraag toach ik vind dat wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Als je er niet bent (niet geboren)kun je ook niet ouder worden.