Wat is het verschil tussen import en export partners?

Bv mexico: exportpartners Vs80% en dan importpartners 48% kan iemand mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Partner zijn bedrijven waar je zaken mee doet. In dit geval zitten ze in het buitenland. Jij exporteert bv meer naar het buitenland dan wat je importeert. Goederen naar het buitenland brengen is export en vanuit het buitenland halen is import.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om jouw voorbeeld te gebruiken: Mexico exporteert alle goederen in 80% van de gevallen naar de VS. Alle overige goederen worden ergens anders heen geëxporteerd.
Van alle goederen die Mexico importeert, komt 48% uit de VS. Het overige percentage komt in dit geval uit andere landen.