Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand nog een moeilijk woordt die je in elke zin kunt gooien waardoor je heel intelligent lijkt?

Ergo heel slim.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een betere strategie om intelligent te lijken, is het foutloos spellen van eenvoudige woorden als "woord" en het gebruik van het juiste betrekkelijk voornaamwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ergo (dus)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het moment dat jij in elke zin voor dezelfde woordkeuze kiest zal er eerder toe leiden dat je minder intelligent over komt. Juist de variatie in woordkeuzes, het gebruik van alternatieve woorden en synoniemen zal ervoor zorgen dat je intelligenter lijkt ( een grotere woordenschat hebt ).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt zoeken naar oud-hollandse woorden, die klinken vaak heel formeel en dus intelligent.

Verder zijn er niet/weinig specifieke woorden die je vrijwel overal kunt plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
edoch (maar/echter)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand dat woord bij mij zou gebruiken schat ik dit persoon eerder oubollig dan intelligent.
"Maar waarom?"

en dan nonchalant aan je kin frunniken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
desalniettemin, niettegenstaande
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In word heb je ook de functie dat je synoniemen op kan vragen. (met de rechtermuisknop op een woord klikken en dan synoniemen). Vooral bij het schrijven van een rapport /verslag kan dit heel handig zijn.

Ook als je engelse teksten moet schrijven om te voorkomen dat je teveel woorden als "but" en "and" gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
frugaal --> sober
schrander --> verstandig
diminuendo --> afnemend (verkleinwoord)
flagrant --> zeer duidelijk
contemporain --> hedendaags
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent in mijn bescheiden mening pas intelligent wanneer je je vocabulaire/woordenschat* aanpast aan degene met wie je spreekt. Dus, wanneer je communiceert/spreekt* op hetzelfde niveau als de ander. Je wilt toch begrepen worden?

Mijn credo/motto* is: hou het simpel, maar varieer met woorden en stijl. En let op de reactie van een ander: vooral zijn of haar non-verbale communicatie/lichaamstaal* verraadt veel over zijn/haar wel of niet begrijpen van wat jij zegt.

*heb je toch een paar niet-alledaagse woorden van me gekregen (-;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simon Carmiggelt heeft het woord 'epibreren' bedacht.
"Ik zal na de vergadering een en ander epibreren."
Als iemand niet vroeg wat het betekende, was die in zijn ogen ontmaskerd als nitwit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding