Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom praten sommige homo's met een verwijfd accent?

ik heb overigens niks tegen homo's...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Taalkundige Janet Pierrehumbert van de Northwestern University deed een onderzoek naar dit beeld. Hieruit bleek dat homo's klinkers langer maken en lesbo's juist met duidelijke achterklinkers (ook wel donkere klinkers genoemd door hun donkere klank). Wel is het spraakkanaal van homo's en lesbo's hetzelfde opgebouwd als dat van een heteroman of -vrouw.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik dénk dat ze zich daar prettig bij voelen.

Sommige homoseksuelen hebben ook 'vrouwen-trekjes', bijvoorbeeld de bekende beweging met de hand en pols.

Vrouwen doen dit (vaak onbewust) om aan mannen te laten zien: Kijk hoe vrouwelijk ik ben.

Mannen die op andere mannen vallen zullen dit vast met dezelfde reden doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hopen dat ze, door hun vrouwelijke trekjes, aantrekkelijk kunnen zijn voor andere mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homoseksuele mannen hebben over het algemeen minder testosteron dan mannen met een heteroseksuele voorkeur. Testosteron is een hormoon dat onder meer zorgt voor de lagere stemhoogte van mannen. Dat is een verklaring voor de hogere stem van veel homoseksuele mannen.

Er is nog wel discussie hierover in de wetenschap overigens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding