hoeveel procent van de (nederlandse) bevolking heeft (g)een kinderwens? (dus twee antwoorden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch gezien kun je volstaan met 1 antwoord want automatisch is het andere antwoord 100 - het eerste antwoord.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Want een bepaald deel van de bevolking heeft reeds volwassen kinderen, en een ander deel is nog te jong om daarover na te denken. De vraag zou in leeftijdsklassen onderverdeeld moeten worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En van de niet Nederlandse bevolking dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet hoe je hier twee antwoorden op kan geven.
Een percentage is een percentage. De Nederlandse bevolking is 100%.
Je vraagt toch niet naar categorieën??
Amadea
12 jaar geleden
Wat is eigenlijk het nut van het inventariseren van die wens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet alles op goeie vraag hoeft een nut te hebben, ik wil het gewoon graag weten :)
Amadea
12 jaar geleden
Ga je op dat percentage baseren of jij zelf wel of geen kinderwens hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha nee joh, ik ben 17 :) ik ben wel erg geinteresseerd in hoe andere mensen denken over het nemen van kinderen, aangezien het standaard toekomst pakket is: "man/vrouw en kinderen" toen begon ik erover na te denken hoeveel mensen dat eigenlijk niet willen... want daar kan ik me niks bij voorstellen (kan uiteenlopen van 2 procent tot 40 % bij wijze van spreke)
daarom vroeg ik het :)
Amadea
12 jaar geleden
Oké, bedankt voor de toelichting! Jammer dat je dat akelige werkwoord "nemen" gebruikt.... Kinderen mag je hopen te kríjgen, en kan je misschien adopteren. Het gaat echter geenszins op bestelling, besef dat goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
excuses voor het gebruik van nemen... daar had ik niet bij nagedacht.
graag gedaan voor de toelichting :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je, ik vraag me bij dit soort vragen steeds af waarom er niet gewoon gegoogled wordt, je krijgt er gegarandeerd de antwoorden die anderen je via dezelfde zoekacties geven, maar ja, dat levert natuurlijk geen antwoorden, reacties of punten op bij GV hé ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om eerlijk te zijn, ik heb me rotgegoogled, en de harde waarheid: ik gebruik nooit de goede zoektermen. want wanneer je het woord "percentage" gebruikt in je zoekzin, krijg je ook allerlei andere onzin.
Ik ben een hele slechte googler.. excuses daarvoor :) en bovendien, bij veel vragen vind ik het interessant wat mensen hun eigen kennis is (soms kom je vragen tegen waar je net een documentaire over gezien hebt, en dan is het heerlijk om een mooi antwoord te kunnen geven)
Alles kun je googlen, maar simpelweg kun je niet alles vinden.
Waarom bestaat GV anders? (bijna! let op bijna) alle vragen kun je opgooglen.

Het beste antwoord

Lastige vraag want wat wil je met de mensen die al kinderen hebben? Horen die er dan niet meer bij?

Ik heb voor je gezocht en vond dit artikel: "Kinderloosheid goedpraten
Twintig procent van de volwassen Nederlandse bevolking is kinderloos. Lange tijd dacht men dat die mensen daar bewust voor hadden gekozen. Maar dat klopt niet. Tachtig procent van de kinderlozen is min of meer per ongeluk kinderloos geëindigd, zegt onderzoeker Renske Keizer (26) van de Erasmus Universiteit Rotterdam, die onlangs op dit onderwerp promoveerde. Slechts tien procent van de kinderlozen heeft er echt bewust voor gekozen om geen kinderen te krijgen. De overige tien procent wist al jong dat zij fysiek geen kinderen kon krijgen."

Dat duidt er op dat van alle volwassenen 2% zeker geen kinderen wil (10% van 20%) en die ook niet heeft 'genomen'. Maar dan weet je nog steeds niet hoeveel procent van de mensen (vaak mannen) mét kinderen geen kinderwens hebben.

Maar om een antwoord te geven:
80% van de volwassenen heeft kinderen (maar mag je er niet klakkeloos van uit gaan dat ze ook kinderen wilden en je bent niet duidelijk of ik de mensen met kinderen moet meetellen bij jouw vraag of ze een kinderwens hadden of nog hebben.
2% van de volwassenen heeft GEEN kinderwens.
16% van de volwassenen heeft geen kinderen maar WEL een kinderwens.
2% van de volwassenen kan geen kinderen krijgen.

Mijn antwoord is dus 2% geen kinderwens en 98% heeft wel een kinderwens OF heeft al kinderen en vindt het zo genoeg OF kan ze niet krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel:

2% van de volwassenen kan geen kinderen krijgen.
moet zijn:
2% van de volwassenen wist al vroeg dat ze geen kinderen konden krijgen en hebben dus hun wens 'weggestopt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je! zo'n antwoord zocht ik!