'k zoek vrijwilligerswerk voor onder de 16 voor arme mensen of asiel ofzo. Weet iemand iets??

'k heb niet echt veel geld en k ben nog geen zestien,, maar k wil wel graag goed vrijwilligerswerk doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom dan geen bijbaantje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed van je! Ik heb een tijdje amnesty international meegeholpen
Kimath
12 jaar geleden
Wow, goed bezig :)
Is in een verzorgingstehuis of zo een optie? Daar zijn ze ook altijd blij met mensen.

Het beste antwoord

Er zijn heel veel arme mensen in asielzoekerscentra, ook kinderen. Voor hen is er de mogelijkheid om mee te doen aan creatieve activiteiten bij Stichting de Vrolijkheid. Zij werken veel met vrijwilligers en zitten in bijna alle azc's, een stuk of zestig zijn dat er. Ik zou gewoon eens contact met hen zoeken via de website;

http://www.vrolijkheid.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is een organisatie die bemiddeld in vrijwilligerswerk.

Je kunt daar online een interessetest doen.
En je aanmelden.
Deze gaat toevallig over Noord-Brabant.

http://www.vrijwilligerswerk.nl/?content=/59/Vacaturebanken_Noord-Brabant

Maar hier vind je alle provincies
http://vrijwilligerswerk.nl/?content=/3/Zoek_vrijwilligerswerk

Toegevoegd na 1 uur:
Scoutingclub in de buurt?
Die zoeken altijd leiding.

Kinderboerderij?

Asielzoekerscentrum? Kinderen van asielzoekers bezig houden of wegwijs maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je iets meer levenservaring moet hebben voor "arme mensen" helpen
maar een dierenasiel kan je zeker proberen.
of kinderwerk/club op een asielzoekers centrum wellicht ?
of als je bijvoorbeeld goed met computers bent dan kan je senioren helpen met internetten.
das erg leuk werk als je veel geduld hebt het kan best zwaar zijn om als jongere iets met volwassenen of ouderen te doen maar iets met kinderen is natuurlijk altijd leuk.
zit je bij een kerk ? dan kan je kinderclub doen of zoiets ?
12 jaar geleden
kijk eens bij een asielzoekerscentrum! Ik ben zelf ook vrijwilliger bij een azc en beleid daar activiteiten voor de kinderen (spelletjes in de sporthal, knutselen etc.) Ze kunnen daar altijd wel mensen gebruiken en het is een erg leuke ervaring! Om de activiteiten alleen te begeleiden zoals ik doe moet je wel 16 zijn, maar met iemand samen zou het best mogelijk zijn.