Supermarkt07-08

In vergelijking met buitenlandse vestigingen voeren Nederlandse vestigingen van Aldi en Lidl veel minder A-merken. In de winkels van Aldi zijn Merci, Haribo en drie grote sigarettenmerken te koop. Bij Lidl zijn enkele producten van Nestlé en Haribo verkrijgbaar. In de vestigingen van Aldi en Lidl in België, Duitsland en Groot-Brittannie zijn talloze A-merken te koop.

Frans Fredrix, voormalig directeur van Superunie, stelt dat soft discounters A-merken al voor zo`n lage prijs verkopen, dat hard discounters als Aldi en Lidl de A-merken met verlies moeten verkopen als ze onder die prijs willen duiken. Hans Sjouke Koopal, woordvoerder van Heineken, stelt dat Aldi en Lidl op B-merken en op prijs zijn gericht, terwijl Heineken is gericht op waardecreatie. Daarom voelt Heineken zich meer thuis bij fullservicesupermarkten, waar het product op de juiste manier wordt gepresenteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was betekent die 07-08?
rose
14 jaar geleden
Waarom zet je je bron er niet even bij?
rose
14 jaar geleden
Ik zie dat je nog maar net meedoet. Het is de gewoonte op goeie vraag om je bron te noemen, als je iets van een andere site kopieert/citeert. Je kunt je antwoord als volgt nog aanpassen: Klik op bewerken In het vakje voor bron plak je http://www.retailnews.nl/rubrieken/food-retail/supermarkt/24511/minder-a-merken-aldi-en-lidl-in-nederland.html En klik op antwoord bewerken.

Andere antwoorden (2)

De producten die de Aldi voert, komen vaak uit Duitsland. Het zijn beslist geen B=merken in de zin van kwalitatief minder goed, integendeel. Let maar eens op als er bij Kassa consumententesten zijn, komen de producten van de Aldi er vaak heel goed uit, boven Albert Heijn bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jaren in een zuivelfabriek gewerkt..
En geloof me de produkten voor a.h en Aldi waren exact hetzelfde product!
Er zat alleen een andere verpakking omheen!
En Aldi was extreem als het over kwaliteit ging..
Dus nee het zijn echt niet uitsluitend B-merken!
Sterker nog het zijn A-Merken als je naar kwaliteit kijkt!