Als de gouden tipgever bij een misdaad de dader zelf is, krijgt hij dan ook de beloning?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat zou een zogeheten pervers effect veroorzaken, mensen zouden dan misdaden gaan plegen om aan de beloning te komen.

Over het algemeen is het principe dat als je gepakt wordt voor een misdaad men de eventuele winst van je afpakt, daardoor zie ik ook niet waarom ze gehouden zouden zijn jou de beloning te betalen als de gouden tip is dat je het zelf gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die vervalt dan. En bovendien is hij heel stom bezig, want hij hoeft niets te zeggen dat hem zal schaden, ook niet als hij dacht ermee weg te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij krijgt die beloning niet, gelukkig... Hij krijgt altijd de hoofdprijs, eerder of later... Want hij moet dat gaan goedmaken ooit... Als hij gepakt wordt, dan moet hij zitten en als hij niet gepakt wordt, dan krijgt hij ooit spijt en dan zal hij het zelf moeten gaan goedmaken...

En dit geldt voor iedereen, ZONDER uitzondering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Was het maar waar, van die spijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bedoelt ie in 't hiernamaals.
Nee. Volgens mij is er een wet dat je geen geld(elijk gewin) mag maken van je eigen misdrijf. Dus als je je misdaad wil opschrijven, dan krijg je niet betaald, en deel je niet mee in de filmrechten enz,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
dan is dat heel stom van hem/haar..!

En stel nou dat er meerdere tipgevers waren met ongeveer dezelfde tips ....
Heb zelf een keer iemand herkend en maar niet aangegeven na navraag. ... Meld misdaad anoniem vanuit een telefooncel is nog de beste optie. ...
De dader heeft recht om zich te verdedigen tegen de aantijging dat jij hem