Wat is onmisbaar in een huis?

Mag van alles zijn. Ik woon sinds kort op mezelf en ben mega blij met een beamer. Wat maakt verder het wonen nog aangenamer?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik weet dat een beamer overbodige luxe is maar het maak voor mij het leven in mijn huis wel aangenamer. Tegenwoordig zijn de meeste woningen in Nederland voorzien an gas water en licht, hebben een ingang / uitgang, wc, douche en een dak. Je huis moet een plek zijn waar je graag naar toe gaat. Wat maakt wonen voor jou aangenamer. Dat kan toch van alles zijn. Daarom is ikea en de medianarkt zo groot, omdat mensen aangenaam willen wonen. En misschien was het 30 jaar geleden kutter om op jezelf te gaan wonen, maar 30 jaar daarvoor was het nog rotter. Daarom gaan we ook vooruit en mee met de tijd want stilstaan is achteruit gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
paulus811
14 jaar geleden
Ik vind je vraag niet erg goed. Je vraagt naar wat onmisbaar is om vervolgens in de toelichting naar zaken te vragen die het wonen aangenamer maken. Dat wordt een warboel zo natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zeg ik dus dat het van alles kan zijn. Je hebt een huis om je er thuis te voelen. Dus wat maakt wonen voor jou aangenaam? Dat kan de beste tefal pan zijn of een hypersonische stofzuiger maar ook bijvoorbeeld internet, een lerenbank of in mijn geval beamer..
paulus811
14 jaar geleden
Nee, je vraag is "wat is onmisbaar in huis". Dat is toch iets heel anders dan vragen naar wat het wonen aangenaam maakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke speciaal voor jou dan, onmisbaar om het aangenamer te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha. Nou Pim. make up your mind. onmisbaar: toilet onmisbaar voor luxe: een bed :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paulus811 Niet muggeziften! Soms gaat het om de intentie van een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, en met kutter wordt vast een cutter bedoeld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets ja

Het beste antwoord

Een goed sfeer is onmisbaar, voor jou is dat verbonden aan een beamer, voor de ander kan dat iets heel anders zijn.
Dus alles wat de goede sfeer veroorzaakt zou ik zeggen is onmisbaar.
Voor mij hangt de goede sfeer toch samen met basic zaken: gelukkig zijn met de dingen die je hebt, al is het een simpel pannetje om in te koken, een bed om in te slapen, lekkere muziek, misschien een tv, een goede verwarming, en verder gewoon een paar kaarsjes om aan te steken,
een lekker plekje om te zitten en te genieten van je eigen veilige plekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pcies!!

Andere antwoorden (42)

Ha, die Pimstyle;

Ik zou niet meer zonder WC kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ingang...

En het wordt nog aangenamer met een uitgang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
ik vind m leuk. en ieder antwoord is hier goed, foute antwoorden op deze vraag bestaan niet.
Een bank om op te zitten en keukenraad lijkt me ook wel handig. En een lekker bedje? Wat lampen en een tafel om je drankje op te zetten. Verder; als je van koffie houdt, een N*spresso? Succes!
Moet zeggen, je bent wel een tevreden mens zeg, als je alleen al blij bent met een beamer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik ook, en een warme douche natuurlijk maar dat spreekt voor zich..
WC Papier.
Je begijpt pas hoe belangrijk en onmisbaar is wanneer het op is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huisdieren maken een huis tot een thuis.

alleen ben jij daar lijkt me te uithuizig voor?
14 jaar geleden
Mijn hond. Ik kan er al mijn geheimen bij kwijt en zij klets nooit wat door!
14 jaar geleden
Ik zou zeggen een notenkraker.
zo te zien heb je nog een aardige noot te kraken in het leven.

Toegevoegd na 50 minuten:
Na jouw toelichting heb ik ook een toelichting: zorg voor de juiste geur in huis. Geur is een van de belangrijkste elementen die je een bepaald gevoel geven, dus dat is je antwoord: laat het huis ruiken naar iets waar jij je bij thuis voelt.

Lullig alleen dat nu net je huis stinkt naar brand. Maar dat is gelukkig een tijdelijk probleem.
itsme
14 jaar geleden
Je vraagt wat onmisbaar is en dan noem jij een BEAMER ???? Als er toch iets is waar je niet meteen dood gaat zonder........

Het enige dat ECHT onmisbaar is in een huis, is een dak. Anders kun je het geen huis noemen. Een soort van meubel om op te kunnen zitten en slapen is ook erg prettig. En dan ga je voortbouwen.

Iets om eten op te bereiden.
Iets om spulletjes op te kunnen zetten

Voor een heel groot deel van de wereld houdt het daar egienlijk - bij gebrek aan genoeg spulletjes- al een beetje op. De afdeling home-entertainment is wel de allerlaatste denk ik.

Toen ik - en ik denk wel meer GVers van mijn leeftijd en ouder - op onszelf gingen wonen, waren we heel blij met en bankstel van de kraak, een tweedehands gasstelletje en wellicht een oud teeveetje, om dan daaruit verder te kunnen bouwen. Maar een beamer ?? Tja, prioriteiten stellen is ook een kunst, denk ik.

In die categorie zou ik hooguit nog enkele 'primaire levensvoorwaarden' kunnen noemen als een quooker (kraan met kokend water, erg handig voor soep en instantmaaltijden en oploskoffie ) , een voorverwarmd waterbed en een hoogtezon ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Bij iedere verhuizing legt mijn man eerst de electronica aan, voordat de meubels een plaats krijgen. Vanuit het oogpunt van een man gezien vind ik een beamer dus geen verrassing!
Het toilet staat bij mij op 1, maar ook een koelkast, lekkere zitbank en douche vind ik onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prettige/warme sfeer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de basisdingen hebt, die te maken hebben met slapen-eten-hygiene, heb je in principe voldoende. Maar voor mij is een internetaansluiting ook behoorlijk onmisbaar, al is het maar om vragen als deze op GV te kunnen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede verwarming, merk ik nu mijn CV het opeens niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stofzuiger is misschien niet onmisbaar maar wel erg gemakkelijk, komt bij mij na bed, eet en drinkgerij, afwasteil en spons toch al gauw aan de beurt. Maar stoffer en blik kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huis is niets zonder een echt THUIS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zou dat zijn muziek. Als er geen muziek in mijn huis zou zijn, zou ikme niet gelukkig kunnen voelen. Dus eigenlijk een muziekinstallatie en CDs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huis is pas mijn huis als ik er ben. Als mijn energie er is.
Dus IK ben onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice
Mijn houtkachel. Ik kan er uren naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm.. Buiten Marleens onbreekbare antwoord om.. Zou ik naast de quooker niet zonder een 'walking fridge' kunnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een verwend mens - toen ik met 17 'op kamers' ging (2m x 3.5 m), was er al centrale verwarming en een keuken in het huis, en een platenspeler (stereo!!) had ik voor mijn eindexamen gekregen....
Maar ik zie nóg het gelukzalige gezicht van mijn moeder, toen ze haar eerste wasmachine kreeg. Ik herinner me nog zó goed de grote ketels op het fornuis, het eindeloze uitspoelen, de wringer.....
Zij verzuchtte : al moest hij mídden in de woonkamer staan, of naast m'n bed...dit is het laatste wat weg zou gaan.
Terwijl ik zit te GVen, draait mijn 2e wasje.....
Dus in herinnering aan het grote verschil dat het in mijn moeders' leven heeft gemaakt : een wasautomaat !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord
Ik zou zeggen een internetverbinding met computer of laptop. Misschien niet voor iedereen onmisbaar, maar voor mij wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij een Pim bent,zou ik zeggen :Een Pammetje!

Toegevoegd na 32 minuten:
Daar bedoel ik mee,als het onduidelijk overkomt: En lieve vrouw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken, koffie, huisdieren en een kaarsje.
(Oh, en niet onbelangrijk: internet en telefoon.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tafel, een stoel en een bed zijn verplicht om het überhaupt wettelijk bewoonbaar te noemen :)

Prettig thuiskomen:
Een stevig bureau neerzetten waar je goed aan kunt werken (en je zooi op neergooien), neem een plant, rondloopruimte hebben, school en vrije tijd gescheiden houden (twee boekenplanken), en zorg ervoor dat je nergens over kunt struikelen of met je hoofd tegen aan stoten (wederom die boekenplanken).

Sfeer:
Muziekinstallatie, snoeren weggemoffelen, zorg ervoor dat alle hoeken van je kamer zichtbaar zijn! Zo word het licht gelijkmatiger verdeeld en lijkt je woning leger. Kunst is soms ook fijn, maar liever geen punaises of stickers maar schilderstape (linnentape) wanneer je posters ophangt. Meerdere (verschillend gekleurde) lampen neerzetten die voor een andere sfeer zorgen, gordijnen zijn altijd chill (boven een rolgordijn).
Een tapijt zorgt voor warmte, maar ook voor zichtbare rotzooi. Is een afweging die je kunt maken. En een veilig gevoel hoort (vind ik) ook bij thuiskomen; is je deur voorzien van goede sloten dan loop je er ook meer gerust rond. Ook als je van nature niet paranoïde bent.
Verder helpt het ook wanneer je iets herkenbaars hebt van thuis, zoals de kleur van je muur of de indeling van je kasten.

Chill huisdier (is bevorderend voor sfeer en thuiskomen):
De wurgslang! 1x per week voeren, ongeveer 2x per jaar verschonen, allergie vrijwel onmogelijk, aaibaar, geeft absoluut status, de schade die zo'n dier je aandoet is klein en minimaal (hooguit een nietjesgevoel in je vinger) -> enige nadeel is dat er een lamp op behoort te staan zodat het beestje (koudbloedig) op kan warmen; als je geen timer hebt moet je daarvoor thuiskomen.

Hygiëne:
Lucht je kamer iedere dag uit, als je geen zin hebt om de afwas te doen haal het dan wel uit zicht, en pak zo nu en dan de stofzuiger, zo houd je het ook veel langer uit.

Nou ben benieuwd! Veel succes ermee

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, stom: suf gereedschap is ook echt onmisbaar. Denk hierbij aan de hamer, de blikopener, de snijplan, een tas en de ontkurker. Dat soort dingetjes maken het heeeeel veel aangenamer om op je kamer te zijn.
Voor de romantische ziel zijn kandelaars overigens ook leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een "cooker" dat is een soort kraan met een tankje eronder, die water kookt, zodat je gewoon kokend water uit de kraan kan tappen. dan hoef je niet meer te wachten tot je water kookt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou en bank, stoel, keuken, laptop, tv, STROOM, asorzwares onder dit lijkt alles zo kaal, deuren, ramen, kasten, bedden, douchen, toiletten, borden bestek, koelkast, eten, bureau, ( logeerkamer ), verwarming, vriezer, zolder of kelder, kranen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gas
Elektrischiteit
Watervoorziening.!!
Deze drie dingen zijn onmisbaar in een huis.
De rest komt later.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'n brandmelder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind onze grote keukentafel een onmisbaar item in ons huis.Het is de plek waar we met het hele gezin elke dag samenkomen.Om te eten,een spelletje te doen of om gewoon te kletsen.Vaak zitten er ook vrienden van onze jongens of familie of vrienden van ons rond de keukentafel.
Die tafel en de stoelen natuurlijk is het centrum van ons huis,die tafel brengt ons altijd,elke dag samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral dingen die ik per direct mis als ik ze niet heb zoals bed douche en wc, maar eigenlijk vind ik het pas echt erg als ik geen internet meer heb. Als je veel aan huis gebonden bent, of je bent graag thuis, is het een geweldige methode van contact houden met mensen die een flink eind verder weg wonen. :-)
en, essentieel voor mij, gezellige lampjes, lichtjes, kaarsjes en hier en daar een spiegel(tje).

enneh, een huisdier :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een volle en persoonlijke kamer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezellige meubeltjes, gordijnen, planten op de vensterbank, kortom alles wat een huis gezellig maakt.
Verder alles wat je nodig hebt om te kunnen koken, slapen ,en wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me geen raad weten zonder mijn John-o-matic.
Hij staat altijd voor me klaar, hij klop, hij veegt en hij zuigt.
Doet de binnenboel, doet de buitenboel, doet het eten en als klap op de vuurpijl 'doet' hij mij dan ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt onmisbaar in een huis: Dat ligt er maar aan hoe veel eisen je stelt aan comfort en luxe. Ikzelf vind mijn bed onmisbaar, maar misschien slaapt een ander net zo lekker op een matje op de keukenvloer...
Water vind ik ook onmisbaar, maar generaties lang is "men blij geweest met een pomp op het marktplein....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk hecht ik veel waarde aan het dak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wilt meegaan met de trend - jammer, je hebt je pand niet gekraakt - want dat blijkt erg HOT!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n naaimachine. Door zelf spullen te maken en op internet te verkopen verdien ik een aardig centje ;-). Zo kan ik weer nieuwe onmisbare dingen kopen (lees; hebbedingen) :D.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je eigen huis is meestal aangenaam door je eigen familie,ik vind mijn huis aangenaamd door mijn familie ze geven me warmte en liefde daardoor ben ik zo blij als ik weer thuis ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, wat is kutter? Je moet blij zijn met wat je hebt, zo was het vroeger, en zo is het straks voor mijn kindjes ook. We vinden wel steeds meer onmisbaar dan vroeger. Maar gas heb je niet nodig, ik heb geen gas, mijn hele straat heeft geen gas. Water en licht hebben we in overvloede. Ik zou niet meer zonder de vloerverwarming willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gewone gemiddelde huisraad zoals:
wat kasten (om je troep te verbergen als er visite komt)
een bank (staan wordt ook vervelend op ten duur)
een magnetron ( koken op het fornuis is toch niet nodig)
een prullenbak ( of je maakt er een vuilnisbelt van)
een koelkast (zure melk is echt niet lekker)
een stereo (toch gezellig om mee te jammeren)
monopoly (voor een gezellig ouderwets avondje)
mens erg je niet (voor met je beste vrienden te spelen)
wat servies (of je moet voor plastic gaan)
een bed (voor de nodige rust)
paracetamol (voor de aankomende katers)

Zoiets ongeveer?
Geniet en veel plezier.