Kun je een eensluidend antwoord geven op de vraag wat iemand kan doen tegen duizelingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee want er zijn meerdere oorzaken mogelijk..

Wat kunnen de oorzaken zijn van duizeligheid?
Een plotselinge aandoening van een evenwichtsorgaan.
Dit kan zijn door:

* Ongeluk met hoofdletsel
* Ontstekingen (oorontsteking, griep)
* Ziekte van Ménière
* Slechte doorbloeding van de evenwichtsorganen en of hersenen
* Een tumor op de evenwichtszenuw

Aandoeningen van het gezichtsvermogen (voornamelijk oogspieren)
Dit kan je krijgen door bijvoorbeeld het dragen van een nieuwe bril

Aandoeningen van het zenuwstelsel in de benen
Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld:

* Suikerziekte
* Een auto ongeluk met als gevolg een Whiplash

Stoornissen van de regelingen in de hersenstam en de kleine hersenen.
Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld:

* Stoornissen van de doorbloeding, onder andere hartritmestoornissen, bloeddruk veranderingen.
* Stoornis van de stofwisseling, door bijvoorbeeld een lage bloeddruk
* Vergiftigingen, door alcohol of medicatie.

Voor een juiste behandeling heeft de huisarts de juiste informatie nodig om de oorzaken te achterhalen. De behandeling bestaat niet uit medicijnen. Er is geen medicijn tegen duizeligheid.
Wel kan er het volgende gedaan worden:

* Het aanpakken van de oorzaken. Als de duizeligheid het gevolg is van een aandoening van het evenwichtsorgaan dan kan de huisarts je doorverwijzen naar de KNO arts. Wordt de duizeligheid veroorzaakt door ziektes, zoals suikerziekte, bloedarmoede dan kunnen deze ook behandeld worden.
* Aanpakken van de gevolgen. Het lichaam is zo goed opgebouwd dat het vaak zelf een herstellende functie heeft, mocht dit niet gaan, dan kan er hulp van fysiotherapeut ingeschakeld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, want je kunt er niets aan doen... Zijn er duizelingen, dan moeten die ervaren worden en geleefd, daar kun je op dat moment NIETS aan doen...

Je kunt de oorzaken van die duizelingen opsporen en dan de oorzaak wegnemen als je geluk hebt... Dus als bloedarmoede de duizelingen veroorzaken, helpt ijzer...