Wat bedoelt men met "ik ga het maken"?

Als iemand bij voorbaat al overtuigd is van zijn eigen succes in het leven zegt men "ik ga het maken". Wat bedoelt diegene met "het gaan maken"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

"het" staat in dit geval voor de persoonlijke droom. dit kan betekenen dat je een cd wil maken waarvan je er 10 miljoen verkoopt of juist eentje die jij zelf echt goed genoeg vind om hem uit te brengen hoeveel er dan ook van worden verkocht. "het" mag iedereen dus voor zichzelf invullen. men doelt op de eigen motivatie die zo sterk is dat dit als belangrijkste ingredient voor succes word ervaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hij/zij een doel heeft en dat gaat bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het hard op te zeggen hoopt diegene zijn dromen nu wel waar te kunnen maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou best een germanisme kunnen zijn, Het Duitse Machen betekent Doen. En de betekenis van :ik ga het maken, ligt dichter bij doen/bewerkstelligen/uitvoeren, dan bij repareren of herstellen of creeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou kunnen, of het komt uit het Engels...denk maar aan Frankie : if I can make it there, I'll make it anywhere - it's up to you New York New York.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan eigenlijk ook, dan is het een anglicisme. Het zijn verwante talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar 'ik ga het maken' betekent niet 'ik ga het doen', maar 'ik ga succes hebben'.