Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bedoelt men met "ik ga het maken"?

Als iemand bij voorbaat al overtuigd is van zijn eigen succes in het leven zegt men "ik ga het maken". Wat bedoelt diegene met "het gaan maken"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
571

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"het" staat in dit geval voor de persoonlijke droom. dit kan betekenen dat je een cd wil maken waarvan je er 10 miljoen verkoopt of juist eentje die jij zelf echt goed genoeg vind om hem uit te brengen hoeveel er dan ook van worden verkocht. "het" mag iedereen dus voor zichzelf invullen. men doelt op de eigen motivatie die zo sterk is dat dit als belangrijkste ingredient voor succes word ervaren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hij/zij een doel heeft en dat gaat bereiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het hard op te zeggen hoopt diegene zijn dromen nu wel waar te kunnen maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou best een germanisme kunnen zijn, Het Duitse Machen betekent Doen. En de betekenis van :ik ga het maken, ligt dichter bij doen/bewerkstelligen/uitvoeren, dan bij repareren of herstellen of creeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou kunnen, of het komt uit het Engels...denk maar aan Frankie : if I can make it there, I'll make it anywhere - it's up to you New York New York.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan eigenlijk ook, dan is het een anglicisme. Het zijn verwante talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar 'ik ga het maken' betekent niet 'ik ga het doen', maar 'ik ga succes hebben'.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding