estaan er rusthuizen (bejaarden) die zich toeleggen op alleenstaande holebi 's ? (België)

Toegevoegd na 32 minuten:
Indien niet is er dan geen behoefte aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je dan.
Moet je eerst bewijzen dat je
of homo bent
of lesbisch bent
of biseksueel bent voordat je toegelaten wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat daar niet om !
Kunnen oudere homo's bijvoorbeeld ...vandaag zichzelf zijn in de bestaande instellingen? (met de nonnetjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt waar voornamelijk nonnen verpleegd werden, ik had daar verschillende mannelijke collega's die homo waren, heb nog nooit iets gehoord van de bewoonsters over de geaardheid van mijn collega's,.dus dat nonnen daar moeite mee zouden hebben is echt een vooroordeel.
Vooroordelen bestaan in de gehele maatschappij en zullen ook in instellingen voorkomen. Maar werkers in de gezondheidszorg zijn m.i. professioneel genoeg om hier op een normale manier mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja , maar we zitten in ander tijdperk nu ....waar ook homo's en lesbische ouderen hun seksualiteit willen beleven ...ook op oudere leeftijd.In een hoekje zitten kan natuurlijk overal;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom niet uit de middeleeuwen of zo ;)
Zijn oudere homo's anders in hun manier van sexualiteit beleven als hetero's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stel gewoon de vraag of er geen behoefte aan bestaat of het al bestaat. ,
Niet om een polemiek te voeren.
Maar waarom kiezen veel homo's veelal voor een specifiek hotel ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee, ik ken veel homo's maar die slapen gewoon thuis en tijdens vakanties in een gewoon hotel.
Ik denk dat jouw beeld van homo's een beetje verkeerd is. Het sluit in iedere geval niet aan op mijn ervaringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Holebi is een samentrekking van de termen homoseksueel, lesbisch en biseksueel. Deze term deed zijn intrede in Vlaanderen in de jaren negentig. In Nederland wordt deze term nauwelijks gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nu zo , dat veel homo's die ik ken zich veiliger en meer geaccepteerd voelen bij mensen van dezelfde geaardheid. (zie ook homobars en zo meer)
Waarom dan geen rusthuis voor hen? Wanneer er een markt voor is ...waarom dan eigenlijk niet? Dat holebi niet gebruikt wordt in Nederland wist ik niet

Antwoorden (1)

Ja dat bestaat. Men was van plan om in Schoten (België) het eerste bejaardentehuis enkel voor homo's te openen. Later heeft men uit zakelijke overwegingen toch maar besloten om ook lesbiennes en hetero's toe te laten.

Op hun website staat het nu zo: Residentie Koningshof is een rusthuis dat open staat voor mannen en vrouwen ongeacht hun ideologische, filosofische of godsdienstige overtuiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....er staat niet bij:
ongeacht hun seksuele overtuiging....of voorkeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.... het zou een primeur geweest zijn, maar blijkbaar is de maatschappij daar nog niet klaar voor. En er moet natuurlijk ook geld in het laatje komen..... Men heeft later zelfs de naam van het rusthuis veranderd.
Dit was het oorspronkelijke idee: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/392290/2008/08/23/Schoten-krijgt-rusthuis-voor-homo-s.dhtml