Ik loop op straat en er komt een groep agressief ogende groep marokaanse jomgens base mij toe die mij vragen of ik homo Ben.Wat kan ik het beste doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik loop op straat en er komt een groep agressief ogende groep Marokkaanse jongens naar mij toe die mij vragen of ik homo Ben.Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens Lala88: heb ik ook in mijn antwoord gezet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lala88: In Amsterdam maakt het zeker wel uit of het een groep Marokkanen is:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/919469/2008/11/21/Homogeweld-wel-vaak-Marokkanen.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kim: is dit je echt gebeurd of probeer je gewoon een bepaald beeld weg te zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen plaats voor discussie hierover. Dus ik stel voor dat als je het echt wil weten me een bericht stuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lala88: volg je het nieuws wel eens? Moeten we nu écht doen alsof we niet weten dat de kans veel groter is dat dit gebeurt met een groep Marokkaanse jongens dan met een groep Chinese jongens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit werkelijk gebeurd bij de vraagsteller, dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet, ik ben niet helderziend. Ik weet wel dat dit iets is dat gebeurt. Daarvoor hoef ik alleen maar bij mij in de buurt mijn ogen en oren open te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Bi-seksueel en zichtbaar "anders". Hoezo? Heb je interesse? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit gebeurt zo vaak dat je er een vraag over mag stellen en ja je mag ervoor zetten dat het marokkanen zijn. In Alphen aan den Rijn word je er dagelijks door geteisterd en daar hebben vele mensen last van, en niet om racistisch/discriminerend (want daar word het altijd op afgeschoven) over te komen, maar het zijn 99 van de 100 keer marokkanen. Ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe moedeloos van word. GOEIE VRAAG! +1 Respect moet van 2 kanten komen, ik heb me best gedaan en helaas zonder wederzijds succes. En mensen die hier nog steeds zo positief reageren en het niet snappen waarom mensen er marokkaans voor zetten of uberhaupt deze vraag stellen: kijk verder dan je dorpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lala88 doen ze in de krant ook, ook al voegt het niet veel toe.
corzijlstra
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat het om Marokkaanse jongeren gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is kimkimkimkim niet doof en blind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@soldaatBOEM
Ook ik ben geboren en getogen nederlander. Ook bij mij is iedereen welkom....mits die zich netjes gedraagt, dus correct volgens onze strafwet....(geen misdaden dus ...overtredingen kijk ik anders tegenaan) Mijn eega is toevallig ook buitenlandse, derhalve allochtoon. Mijn kinderen zijn derhalve voor de wet allochtoon. Niettegenstaande dit: Ik begrijp voor 100% deze vragen steller.
Want als je mensen van een andere dan eigen cultuur moet te woord staan is het heel handig om te weten hoe je dat het best kunt doen...al is het maar om te vermijden olie op vuur te gooien. Als je een andere cultuur niet kent jan je dat te gemakkelijk ongewild ook al doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suzyq en anderen: even iets ter nuancering:
- bij marokkanen komt criminaliteit/gedoe/straatruzies inderdaad vaker voor, maar dit komt ook voor een groot deel door de politie. De politie weet dat Marokkanen vaker bij 'gedoe' betrokken zijn en controleren/arresteren dus ook vaker in gebieden met veel marokkanen en Marokkanenoverlast. Het gevolg van dit vaker controleren/arresteren/in de gaten houden bij deze bevolkingsgroep heeft tot gevolg dat zij vaker voorkomen in misdaadstatistieken omdat er meer op hen gelet word. een soort "self fulling prophecy. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@corzijlstra Wat wil je bereiken met jouw vraag? Ok het was een Afghaan of nee het was een Turk. Het maakt niet uit de vraag blijft hetzelfde.
Kristal
13 jaar geleden
Jaja Kimberly, typisch gevalletje van wie was er het eerste,
de kip of het ei...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kimberley: dus als ik nagesist wordt en hoer genoemd wordt, komt dat doordat de politie de avond ervoor relschoppers aresteerde? En het komt ook daardoor dat mensen hun eigen stad onder aanhoudende terreur moeten ontvluchten wegens hun seksualiteit? Nounou, dan kan de politie relschoppers in het vervolg maar beter laten lopen... Maar wat ik bedoelde met het niet doof en blind zijn: nog geheel afgezien van weten uit welke hoek dit soort dreigende situaties komen, kun je Marokkanen, Turken en bijvoorbeeld de Afghanen die Nick noemt prima uit elkaar houden. Net zoals een groep Japanners er anders uitziet dan een groep Vietnamezen, en een groep Italianen anders klinkt dan een groep Finnen. Als je werkelijk in de multiculturele samenleving leeft en om je heen kijkt, leer je de verschillende etnische groepen vanzelf herkennen. Het is heus geen kwestie van 'licht getinte huidskleur en vervelend, dus het zullen wel Marokkanen zijn'. Mijn buurman is Islamitisch Surinamer. De eigenaar van de winkel om de hoek Marokkaan. Een adresje verder zit een Turkse slager. Daarboven woont een Iraanse familie. Allemaal leden van prima te onderscheiden groepen.

Antwoorden (37)

doorlopen en negeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn mening wel bamischijf, ik laat me niet provoceren door een groepje jongens.
Maar dat komt misschien door mijn leeftijd, en mij karakter, het is het me allemaal niet waard.
Negeren en doorlopen, blijft mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima idee inderdaad, zulke vragen kun je gewoon het beste negeren.
je kan het beste niks doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niks doen, zelfs geen oogcontact maken en doorlopen en zorgen dat je weer tussen de meute mensen loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan allerlei scherpe antwoorden bedenken (hoezo, op zoek naar een date? Sorry, je bent niet mijn type.) maar de vervelende realiteit is dat je beter kunt negeren, zo snel mogelijk tussen andere mensen kunt komen, en als puntje bij paaltje komt 'nee, ik ben geen homo' zeggen. Zelfs als je dat wel bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben mij oom neergestoken 11 mes steken. Ik zou niks zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te minste wel een andere groep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook Carlo? Alleen antwoord geven als je geen andere keuze hebt, en dan nog ontkennen. Als je omringd bent door een agressieve groep blijkbaar homofobe/homohatende jongens, is het niet het moment om proud to be out the zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor hun zeggen dat je geen homo bent? haha lachertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik zou er ook om lachen als het niet zo triest was. We (en als biseksueel schaar ik me ook onder deze groep) moeten ons zeker niet verstoppen als het ook anders kan, maar er zijn grenzen aan hoeveel persoonlijk risico je mensen kunt vragen te nemen om de zichtbaarheid van anders-dan-heteroseksualiteit te bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyQ Tuurlijk ben ik het met je eens, maar je eigen waardigheid omlaag halen voor andere, nooit! (en zeker niet voor dat soort hersenloze types) Zo zullen homo's of biseksuele mensen nooit geaccepteerd worden. Ik ben zelf dan hetero maar sta wel voor acceptatie, en met dat soort mensen in ons midden zal dat nooit gebeuren en daar moeten we wat aan doen.
Kristal
13 jaar geleden
Ik kan hier echt niet om lachen, mijn zus en haar partner zijn twee van de dierbaarste vrouwen die ik ken, het doet me pijn wanneer bepaalde groepen ze niet gewoon geaccepteren. Ze houden van elkaar . En omdat ik zuinig op ze ben heb ik liever dat ze op dat moment zeggen dat ze hetero zijn als ze bedreigd worden. Niemand heeft er iets aan als ze in het ziekenhuis terecht komen.
Ik geef Suzy groot gelijk,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het je afraden. Agressief ogende mensen kan je beter niet gaan uitdagen met scherpe opmerkingen.
Beter: Nee, natuurlijk niet! is een betere oplossing dan in het ziekenhuis belanden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen homo's. Alleen het is wel beter dan neergestoken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wie reageer je? Niet op mij, in mijn antwoord, ik raad immers het gebruiken van scherpe opmerkingen juist af. Of heb je niet verder gelezen dan de eerste twee regels?
eerst kijken of er omstanders zijn die je kunnen helpen. dan
staan blijven en ze recht in de ogen kijken.
toon nooit je angst want daar zijn ze op uit.
ik weet wel , het is gemakkelijk praten doen is een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het ziekenhuis wil belanden, jij alleen tegen een hele groep, afgezien nog dat ze een andere nationaliteit hebben, dan moet je idd doen wat jij er neer hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo? mijn ervaring is heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel alle Marokkaanse jongens hebben óók de NL nationaliteit; afgezien daarvan zie ik niet wat dat voor invloed kan hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Goed antwoord, vaak hebben ze alleen een grote bek en willen ze provoceren. Vooral niet angstig reageren, want dan moedig je ze aan. Laat door je houding zien dat je in het uiterste geval bereid de confrontatie aan te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...... en als vrouw? Ze zullen dan niet vragen of je homo bent :-) , maar in een vergelijkbare situatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wendy; dan moet je doen wat een vrouw het beste kan...
donders grote bek op zetten. hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps.... ben ik dan geen vrouw?????
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat de strijd aangaan een goede oplossing is (al is het slechts een psychologische strijd en niet zo zeer fysiek). Waarom de confrontatie opzoeken? Wat schiet je er mee op? Is dat niet net waar die groepen (al dan niet allochtoon) op uit zijn? Lekker stoer doen. Nee, ik denk niet dat dit gaat werken. Daarom in mijn ogen geen waardevol antwoord en een min.
Kristal
13 jaar geleden
Nou Mufmuf, mooi in ieder geval dat je je min uitlegt vind ik. Daarbij ben ik het ook nog eens met je eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tenzij het je vrienden zijn helpen omstanders je vrijwel nooit...al is het maar omdat de helpers (als ze succes hebben) daarna een lange weg voor het gerecht te gaan hebben met een veelal onzekere uitkomst vanwege niet bewijsbare meineed van vriendjes van die "agressieve" groep.
(Geen min...want mocht je per ongeluk wel echte helpers hebben ...proficiat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijven staan?? wat heb je eraan!! ze pakken hun telefoons en binnen de kortste keren ben je helemaal omringd. waarom zou je blijven staan om ze in de ogen te kijken?? ze zijn je aandacht niet eens waard. Ik werd gisteren nog uitgedaagd door een groepje allochtone meiden, gewoon genegeerd, ruziezoekers (op dat moment) zijn lucht.
Doe alsof je langs een kluitje lucht loopt. Aan lucht hoef je toch geen aandacht te scheppen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij een PB sturen en dezelfde jongens opzoeken terwijl ik om een hoekje sta te kijken.....!
Je moet mensen gewoon met rust laten vooral als ze zwakker zijn (groep vs een)...doe je dat niet? dan moet je ook de consequenties van je gedrag aan kunnen....het triest hieraan is dat de wetgeving helaas zo is ingesteld dat wanneer je zon groep hun lesje leert en zorgt dat ze niet meer of uberhaupt nooit meer in de herhaling kunnen vallen, je dan in plaats van bedankt te worden juist wordt veroordeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief! :-) dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stuur maar pb.
ik ga mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is hier een goeievraag posse in de maak? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe ook mee, trek ik meteen m'n spacecowgirlpakje aan en neem ik m'n supersoaker mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL de groeie vraag rechstvaardigheids posse: is it a bird? Is it a plane?
NO its the justice leage.Ik doe mee
jammer dat het wel een actueel probleem is.
Kristal
13 jaar geleden
ooh Stippel, zal ik ook meegaan? en dan in mijn uuh cheerleaders pakje aan met rose pompoms?? Wedden dat ze zo vertrokken zijn?? loool
Loop rechtop, haal diep adem, voel je vanbinnen zeker van jezelf en assertief, kijk straal langs ze heen en loop zelfverzekerd snel door.
Als je bang bent vanbinnen: doe dan hetzelfde!
En zorg, dat je er zo snel mogelijk weg bent.
Het is heel belangrijk geen spoortje van angst te laten zien, ook als je dat vanbinnen voelt.
Overigens: dat geldt ook voor een Hollandse, Antilliaanse, Chinese, Indiaanse, Turkse, Amerikaanse etcetcetc. groep mensen, waarbij je een onprettig gevoel krijgt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
helemaal mee eens Wendy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx Kristal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Kaylee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer goed antwoord...en het helpt. Heb inderdaad op die manier gewoon langs onprettige groepjes gelopen. Zowel autochtoon als allochtoen overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heej Reinier, super!!!!
Gelijk naar die eikel lopen die die vraag stelt en hem dringend aankijken en vragen ....Wat?????

De rest van groep zal hooguit wat brabbelen.

Jij loopt vervolgens direct door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke vraag:
Ga je voor je principes, of voor je veiligheid...
Of probeer je beide te bereiken (maar hoe kan je dat doen)...
Ik zou alleen in gesprek gaan als je de groep heel goed kunt aanvoelen (en dus weet wanneer je beter even een stapje terug kunt doen).
Het mooiste is als je met ze in gesprek kunt raken, bv. door te zeggen: "Zou dat erg zijn dan?" of "Ik val jou toch niet lastig?" Met de laatste vraag bereik je in ieder geval dat ze er geen probleem in zien (tenminste, ik zie niet in wat hun probleem kan zijn zolang ze zich veilig voelen).

Toegevoegd na 1 dag:
Maar als iemand verder nog ideeën heeft hoe je met zo'n groep in gesprek kunt raken, dan zijn die natuurlijk welkom.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, geen min van mij, maar met "Ik val jou toch niet lastig?" is dat waarschijnlijk het laatste wat je voorlopig gezegd hebt...
"Nee, dat zou mijn vriendin/vrouw niet leuk vinden."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerstens; twijfel niet aan wie of wat je bent, maar ben trots op jezelf en straal dat uit.
Tweedens;loop ongeïnteresseerd door alsof je wat belangrijkers te doen hebt als domme vragen te beantwoorden en komen ze echt naar je toe vertel ze dat er in de buurt vast wel een darkroom is waar ze marokkaanse knullen kunnen vinden die vast en zeker geen homo zijn maar zich wel voor wat geld willen verhuren. (met dank aan wijlen Pim Fortuin)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon negeren en doen alsof er niks aan de hand is !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opties hangen af van wie jij bent en hoe de omgeving eruit ziet.
Als je van de omgeving geen hulp kunt verwachten, en je voelt je geintimideerd kun je je waarschijnlijk het beste op de vlakte houden en (hard) weglopen naar een omgeving die veiliger is.
Als je net bij de commando's in Afhanistan hebt gezeten en een specialist bent in Krav Maga, kun je overwegen een tactische verrassingsaanval in te zetten.
Als je door de wol bent geverfd in geweldloze communicatie kom je misschien het beste weg met een empathisch gesprek en een uitnodiging voor een glas verse muntthee en wat kif.

Kortom, geen universeel geldig antwoord mogelijk, is geheel situatie-afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk Sherpa +
Zeg:
nee ik niet, jij wel dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan twee dingen doen, van beide weet je niet hoe het afloopt.
Je kan de vraag brutaal antwoorden, zonodig met wat agressief taalgebruik, daarbij is het belangrijk dat je niet laat zien dat je angst hebt. Sowieso moet je dat nooit tonen, want dat wordt je fataal. Je hebt kans op klappen, je hebt ook kans op wat meer respect en gezag. Zeker als je wat fors en groot gebouwd bent.
Je kan ook niets doen. Doorlopen en negeren. Zijn van het van die marrokaantjes die zich vervelen, dan zullen ze gaan etteren. Pootje haken, achterna roepen enzovoort. Je hebt ook kans dat ze niets doen en doorlopen.
De vraag is: Wat zou ik doen? Een combinatie van beide. Ik doe niets, zolang je mij ook niets doet. Maar gaan ze fysiek contact maken, dan word ik linker, ook als het er 10 zijn. Wat ik overigens wel altijd zou doen, is je telefoon pakken en op spraakrecorder zijn. Kan altijd van pas komen. Klinkt misschien wat raar, maar als iemand hier aan de deur komt die ik niet vertrouw, dan staat die ook aan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval (als je dat zou zijn) zeker niet op ingaan , want daar hebben ze het duidelijk niet op , en zullen je waarschijnlijk molesteren . De batraven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks zeggen en door lopen ze zoeken een reden om je wat aan te doen een verkeerde blik kan er voor zorgen dat je in elkaar geslagen word of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, dan zijn ze uit op een confrontatie.
als je niets zegt is het niet goed, als je nee zegt is het niet goed, en als je ja zegt is het ook niet goed natuurlijk.
als je kijkt is het 'hey man, wat kijk je nou' en als je niet kijkt zien ze dit als zwakte.

ze zijn in de meerderheid, weten dat ze een reputatie hebben als groep en weten hoe ze iemand moeten imponeren.

bijdehand doen lijkt me geen oplossing (zoek je een partner voor je grote broer is natuurlijk lijkt me niet verstandig)

proberen om te negeren, en als het niet anders kan antwoorden (ja lijkt me hierbij ook geen aanrader ook al loop je bij wijze in je Village People pak) 'nee man!' lijkt me een goed antwoord (klinkt niet al te bang en minder triggerend als 'nee joh f#ck off gek')

snel opgaan in de meute, een winkel of drukke straat in, en in het vervolg proberen ze te vermijden als het vaste hanggroepjongeren zijn op een vaste stek.

vreselijk irri zijn die gastjes (totdat er een ouder(e Marokkaan) in de buurt is, dan veranderen ze ineens in brave jochies, ik vind dat zo bijzonder!!!)

hoe dan ook, homoseksueel of niet, gaat ze geen fluit aan, tenslotte vraag jij toch ook niets persoonlijks (over een paspoort ofzo...)

zelf heb ik zo'n groepje regelmatig afgebluft (erheen gaan en vragen wat ze nu precies willen, maar scheelt misschien dat ik van het vrouwelijke geslacht ben? ze worden stil en gaan verder)

de uitspraak 'leven en laten leven' hoort iedereen te snappen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een groep jongens samen zijn betekent het dat zij dus homofiel zijn (de juiste betekenis van homofiel is 'voorkeur voor vriendschap met personen van hetzelfde geslacht'). Waren ze niet homofiel, dan liepen ze met een persoon van het andere geslacht aan hun hand. Maar je mag niet laten blijken dat je hen door hebt. Je moet trouwens extreem voorzichtig zijn met zulke sukkelaars, want door hun homofilie zijn ze zo danig gefrustreerd geraakt dat ze eigenlijk vernielzuchtig geworden zijn en op zoek zijn naar gemakkelijke slachtoffers (bijvoorbeeld vriendelijke mensen die alleen op straat lopen) om hun frustraties op af te reageren. Er zit dus maar één ding op: wegrennen. Je kunt fysiek toch niet op tegen zo'n hoop frustratie. Als je erin geslaagd bent te vluchten, verwittig dan de politie, zodat zij die Marrokanen kunnen aanhouden voor bendevorming. Veel succes ermee !
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet wat zou JIJ moeten doen, het moet zijn wat zouden WIJ moeten doen! Mensen moeten eens opkomen tegen dit gedrag, wanneer je ziet dat er weer iemand word lastig gevallen moeten we er allemaal wat aan doen.. Iedereen loopt maar gewoon langs en doet alsof er niks gebeurd, ongeacht de afkomst want ook turken en antilianen kunnen er wat van, we moeten samen sterk staan en het aanpakken. Wanneer hun niet "zachthandig" zijn moeten wij ook maar hardhandig optreden.

Ik kom uit Alphen en mag toch wel zeggen dat ik het helemaal zat ben met dat volk. Nee ik kijk niet eens en ze weten je al aan te spreken en Nee ik ben geen uitdager en loop er niet uitdagend bij dus dat kunnen mensen ook niet als smoes gebruiken.

Mensen open je ogen, en verschuil je niet achter het zogenaamde "racisme".

Ja je hebt er goeie tussen zitten, en ik heb ook enkele Marokkaanse vrienden, dus scheer ze niet over één kam maar helaas zijn het nu eenmaal, en dat blijkt ook uit cijfers, meer marokkanen dan Nederlands die zich vergrijpen aan misdrijven. en dat te weten dat er maar 1 miljoen marokkanen zijn en 16 miljoen nederlanders en het toch nog voor elkaar krijgen om een hoger criminaliteits cijfer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min? (correctie +) Wat betreft jouw "Wij" ...dat moet beginnen bij een andere opstelling van het recht in nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst 3 keer "nee, stop daar mee" zeggen en dan pas mag je wat terug doen? haha nee. Je belt 112 voor een noodgeval: -Meneer waar komt u vandaan?
*alphen aan den rijn
-Ik ga u doorverbinden!
-Meneer waar komt u vandaan?
*alphen aan den rijn word ik nu wel goed doorverbonden?
-ja hoor ik ga u gelijk doorverbinden.
-Meneer waar komt u vandaan?
*Alphen aan den rijn, ik sta hier met een noodgeval verbind me nou eens goed door.
-ja meneer sorry voor het ongemak.
- Goedeavond politie holland midden zegt u het maar.
* "verhaal gedaan"
- Sorry meneer er is helaas niemand in de buurt die u kunt helpen.
*@#*($@#*@#$ ik regel het zelf wel.
- NEE MENEER DAT LIJKT ME GEEN GOEDE OPLOSSING
* bekijk het ff, de groeten. Vervolgens zag ik 3 politie auto's boetes staan uitdelen aan mensen die met de fiets zonder licht rijden.. Geloof mij in dat hele nederlandse rechtsysteem heb ik allang geen vertrouwen meer, alles draait om geld en niets draait om jouw gezondheid/belang. En het veranderen ervan? zal het er beter op worden? nee de hoofdzaak blijft geld en de bomvolle staatskas. Dit is voor mij genoeg reden om het zelf op te lossen en dit gezamelijk te doen, zie het maar als een "buurtpreventie"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik beloof je, in mijn wijk werkt onze buurtpreventie helemaal top en dat zonder de uitermate betrouwbare service van de politie.
zoals anderen al gezegd hebben: op de vlakte houden. Maar vervolgens toch wel aangifte doen bij de politie. Ik snap dat dat moeilijk is als je die groep elke dag tegenkomt. Bij herhaling zou ik een gemakkelijke snelkoppeling op mijn mobieltje naar spraakopname maken zodat je met je hand in je zak het microfoontje aan kan zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangifte doen als het hierbij blijft? Aangifte van wat dan? Het stellen van een vraag? De politie ziet je aankomen, hier is (nog) geen strafbaar feit gepleegd. Niet dat je altijd op de politie kunt rekenen als het wél escaleert tot strafbare feiten, maar dat is weer een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangifte van intimidatie. Ook sommige hangplekken worden "gesloten" vanwege intimidatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangplekken sluiten is verplaatsen van het probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politieagent: "Hoe werd u dan geïntimideerd?"
Slachtoffer: "Ze vroegen of ik homo ben." Natuurlijk kan een blind paard zien dat dit een bedreigende situatie is. Maar om bedreiging of intimidatie in strafrechtelijke zin hard te maken, zou je die situatie moeten laten escaleren. En juist dat is niet zo'n goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is totaal zinloos WimT. Zelfs als je geregeld geintimideerd wordt en je weet wie het zijn (zelfs waar ze wonen) is aangifte doen zinloos. Zegt de politie zelf: mijn eigen ervaring. Overigens: geen Marokkanen....maar dit even terzijde.
rustig reageren want je weet nooit met vreemdelingen.
vb: voor wat moeten jullie dat wel weten?
je moet niet in de grond zakken maar gewoon je zelf blijven. en zeker niet panikeren want als ze weten dat je bang bent kunnen ze erge dingen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan op vechtssport gaan. Nee niet om ze in elkaar te rammen. Zou toch niet lukken, je kan nooit tegen een hele groep op. Maar daardoor krijg je enorm veel zelfvertrouwen en dit straal je ook uit, gevolg is dat ze dat aanvoelen en je met rust zullen laten. Indien een conflict dan alsnog onvermijdelijk is, kan je het op een lopen zetten. Door je vechtssport trainingen heb je ook een verbeterde fysiek waardoor je makkelijker zal kunnen ontsnappen. En als je ook niet meer zou kunnen gaan lopen dan zal je op zijn minst een paar stevige klappen kunnen uitdelen alvorens je zelf neer gaat. Enkel maar voordelen.
Veel succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
en dit maakt niet uit over welk ras het gaat, dit werkt tegen alle vormen van verbaal en fysiek geweld. Al heb je natuurlijk wel het meeste kans dat het marokanen zijn. Ik ben een belg, en als het een troost zou zijn: het probleem zit niet alleen in Nederland, maar bij ons ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
negeren.
je kan ook gewoon ja of nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bugatti veyron?
Gewoon negeren is denk ik de beste optie, zorgen dat je tussen andere mensen komt en als het echt niet anders kan gewoon nee zeggen (ook als je dat wel bent anders blijven ze je zeker achtervolgen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er natuurlijk vanaf om hoeveel jongens het gaat en om hoe oud ze zijn. En wie jij zelf bent. Als jij Jackie Chan bent kun je ze makkelijk aan;) Nee grapje ff sirieus.

Ik zou eerst kijken of je in iedergeval er tegen op kan mocht het op vechten uitkomen. Dan zou ik wat terugzeggen. Je negeert en loopt gewoon door zonder oogcontact te maken of je zegt nee en doet daarna hetzelfde. Wanneer je wegloopt zullen ze nog wel wat roepen, schelden en lachen but who cares?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen dat je homo bent ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen: "Nee, hoor, ik heb al jáááren een vriendin!"
En dan kijk je de vraagsteller raar aan, met gefronste wenkbrauwen, zo van: "Hoe haal je het in je hoofd...?"
En dan loop je door.
Dit zou ik in ieder geval doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toon interesse in hun
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik heb geen interesse (meer). wat nu?
Hopen, ... Is al wat je doen kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahhahahaahhahaah GEWELDIG ... maar wel een minnetje, onnodig antwoord. Waar wel humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarop wil je hopen dan. Dat je homo bent? of?
Je moet de communicatie weg halen en naar de groten lijnen kijken. Zij dage jou uit en als je erop in gaat heb je kans op ruzie. Dit soort zaken kun je dierlijk bekijken.

Je hebt een groep met een groepsgevoel of meerderheid gevoel. Dit kan je breken als je goed bent. Maar voor de meeste gevallen kan je beter rust blijven en zeggen dat je geen homo bent. rustig blijven is de sleutel.

Voor mij maakt het weinig uit dat het Marokkanen zijn. Het had net zo goed een groep wolven kunnen zijn. Punt is zij zoeken een prooi want hadden ze er 1 gevonden dan lag de situatie heel anders. Je houding verteld vaak meer dan je met je mond doet hoewel als men sterk is met de mond telt dat natuurlijk dubbel op. Angst erkennen we ook allemaal maar het gaat er vaak om hoe je ermee omgaat.

Ik draag geen wapens normaal. Dit vaak om redenen dat ik niet snel iets uitlok of domme dingen ga doen. Geweld lokt alleen meer geweld uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een goede tactiek kan zijn is er proberen de angel uit te halen.
eg duidelijk dat geen flikker bent gevolgd door de een vraag,bv wat zou er zijn als ik het wel was?of heb je wat tegen homo's?en praat dan wat met het antwoord mee of probeer er een discussie van te maken dan verander je de situatie je bent van een potentieel objekt dat in elkaar geramd kan worden veranderd in een gespeks partner en mens.het werkt gegarandeerd.in die groep van 40 zitten ook gematigde elementen die meelopen zij kunnen een remmende invloed hebben op de aanvoerders als zij in het gesprek mee gaan doen.probeer daar op in te spelen.stel je in geen geval aggresief of dreigend op vaak is het voor agressors genoeg als je je overgeeft.Helaas moet ik je dit antwoord geven ik had liever gezegd dat je de vraag met een vriendelijk ja had kunnen beantwoorden en je je avond in rust en vrede had kunnen voortzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien andere garderobe aanschaffen? Kapsel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik dan maar meteen een hoofddoek omknopen om niet langer als hoer gezien te worden?
negeren, niet aankijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen nee sorry, maar als ik het word zal ik je bellen. Ze vrienden zullen hem uitlachen, omdat hij "gedist" is en jij kan rustig verder lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen doet wat. Gewoon langslopen.