Geen kwaad spreken over andere mensen, nadenken voordat je je mond open doet, open staan voor nieuwe dingen, oog hebben voor de behoeften van een ander, af en toe spontaan wat aardigs doen voor een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel allemaal..
Alle antwoorden waren goed overigens.. maar omdat er zoveel gepraat wordt door mensen koos ik dit als beste antwoord!

Andere antwoorden (5)

Het ligt ook aan waar je om bekend staat.. En draai dat om, sta je bekend om je grote mond? dnek dan wat vaker na wat je zegt? Sta je bekend als zuiper? Drink wat minder? etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft zijn tijd nodig, voordat mensen je slechte imago vergeten zijn . Het ligt er inderdaad aan wat iemand gedaan heeft . Is diegene enorm eigenwijs ? Liegt hij/zij veel ? Wil diegene altijd gelijk krijgen ? Dan is het een kwestie van het tegenover gestelde doen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezelf zijn, en eerlijk en op recht naar anderen blijven.

een schijn persoonlijkheid is leuk als je een bekendheid bent, maar daarbuiten is het een fake persoonlijkheid en niets meer dan een omhulsel wat je in de weg staat om jezelf te zijn.

wil jij je leven lang jezelf en anderen een beeld voorhouden wat niet klopt en hieraan moeten blijven voldoen?

dat heb je helemaal niet nodig joh....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tafelmanieren:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/goede_manieren.php

Goede manieren die kinderen kunnen leren:
Vanaf 8 jaar:
• Vragen of anderen ook iets lekkers willen
• Naar iemand toegaan als je iets wilt vragen (en niet door het huis schreeuwen)
• Leren dat andere mensen thuis eigen regels hebben
• Leren rekening houden met omgeving (bijvoorbeeld oude mensen)
• Huishoudelijk (veilig) klusjes doen (bijv. Vuilniszak wegbrengen)
• ‘Geleende’ spullen teruggeven
• Beschaafd opkomen voor jezelf (‘Nee, liever niet, dat vind ik eng’)

http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Gedrag-kinderen/Goede-manieren.htm

Beleefd zijn.
Vriendelijk zijn.
Aardig zijn.
Er verzorgd uit zien.

Ik weet natuurlijk niet waarom je je imago moet verbeteren, maar een behoorlijk gedrag en dat consequent volhouden is prima.
Daarmee moet je niet jezelf geweld aan doen.
Netjes zijn is een ding, maar je wilt niet een
opgetutte en onnatuurlijke barbiepop worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je aanpassen aan de omgeving waarin jij je op dat moment bevind. Klinkt heel tegenstrijdig misschien met iedereen die zegt dat ze je maar moeten nemen zoals je bent maar toch. Als jij bijvoorbeeld eeuwig met uitgroei rond loopt ( tussen de mensen die t altijd bij houden)dan vinden de mensen je er prachtig uit zien als jij het ook netjes bij houd. Dat is vaak een verbetering. Loop jij rond in altijd en eeuwig een spijkerbroek. Draag dan eens een keer iets totaal anders. ( pantalon bijvoorbeeld) Sta jij erom bekend dat je gezicht het lekkerste zit als je boos kijkt, lach dan eens een keertje. Kam je scheiding eens een andere kant op. Neem eens thee ipv koffie. t Zijn vaak de kleine dingen die t m doen en die hoeven niet veel te kosten. t Is vaak gewoon een kwestie van iemand s mening accepteren en uit proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord hoor, wat een wijsheid!