Wat is de nu de nieuwe term (ezelsbruggetje) om de landen te onthouden die met de Euro betalen ?

Ik herinner me "dingflofbips" maar er zijn wat landen bij nu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als je al die kleine staatjes en koloniën buiten beschouwing houdt kan je het op deze wijze onthouden:

Eurozone = neem de Europese Gemeenschap. Trek daarvan de britten, de voormalige oostbloklanden, de zweden en denen er vanaf en maak een uitzondering voor slowakije.

Europa min de Britten, Oostblok en Scandinavië behalve de Slowaken en Finnen

of nog korter:

Europa min Bos plus SlowFin

Toegevoegd op 10-06-2009 01:52:01
In het kaartje wordt er in de blauwe landen met de euro betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

'T probleem is dat 't steeds veranderd.
Op dit moment gebruiken deze landen, staatjes en enclaves de euro:

België
Duitsland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Luxemburg
Ierland
Italië
Nederland
Oostenrijk
Portugal
Spanje
Slovenië
Cyprus
Malta
Slowakije
Montenegro
Kosovo
San Marino
Monaco
Vaticaanstad
Andorra
Guadeloupe
Martinique
Frans-Guyana
Réunion
Saint-Pierre
Miquelon
Mayotte
de Azoren
Madeira
Canarische Eilanden
Ceuta
Melilla

Ik wens je veel succes met 't bedenken van een ezelsbruggetje voor al die landen... Probleem is dat er weinig klinkers in zitten.
Tegen de tijd dat je er eentje weet, is er waarschijnlijk al weer een lid bijgekomen... ;)