Wat is er nodig om het voetbalgeweld (in hoeverre het met voetbal te maken heeft) te doen stoppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Dat is vrijwel onmogelijk, er gaan zo veel mensen naar het voetbal dat er altijd wat idioten tussen lopen. Desondanks zo er wel veel meer aan gedaan kunnen worden. Door uitgebreider te straffen, schade verhalen op de relschoppers maar ook de supporters serieus nemen zou het probleem in ieder geval beheersbaar kunnen worden. Op joetjoep is er een filmpje waar Utrecht supporters zonder reden in elkaar worden gemept door ME'ers. Ja dan moet je niet raar opkijken als die ook een keer terug gaan vechten. Supporters worden als criminelen behandeld terwijl zij zich netjes dragen.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom dit antwoord zo vaak gemint wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de politie en rechterlijk macht alle steun geven (vooral door de politiek) om hun werk te doen, de raddraaiers allemaal oppakken en volgens nieuwe strengere wetten berechten.

Toegevoegd na 11 minuten:
hier en daar 1 raddraaier is niet voetbal geweld. als de geweldplegers verantwoordelijk gehouden worden voor hun acties en daarvoor gestraft worden zal het zeker in grote mate afnemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle camerabeelden verzamelen. Met 100 rechercheurs die mensen opsporen en opsluiten dat schorem. En niet zo 1 weekje nee voor 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je echt iets doen aan het voetbalterreur op lange termijn dan moet je proberen een mentaliteitsverandering onder de hooligans teweegte brengen.
De overheid pakt het echter anders aan namelijk door campagnes meld misdaad anoniem, geweld doe er wat aan etc. Daarmee zetten ze het breder op, door volk tegen elkaar op te zetten onstaan moeilijkere omstandigheden voor daders. De groep die ze tegen zich krijgen wordt groter.
Omdat tijdens de Vietnam oorlog veel vlees naar het leger ging werd het schaars en zijn wetenschappers begonnne de mensen te stimuleren meer orgaanvlees te eten, Dat deed men door voorlichting en het opzetten van kookclubs.
De houdingn t.o.v. orgaanvlees veranderde niet zodat deze poging al in de kiem werd gesmoord.
Wil je hooligans aanpakken dan moet je met hun eigen wapens bestrijden, Bijvoorbeeld een twee keer zo grote groep allemaal voorzien van mobieltje (in de aanslag)Men moet goed doorkrikrijgen dat onacceptabel gedrag niet wordt getollereerd en ontkomen aan vervolging niet aan de orde is.
Maar laten we eerlijk wezen. De basis ligt in de opvoeding en men moet dit zeker niet bagataliseren.
Mensen met jonge kinderen kunnen nu al een hoop in gang zetten door hun kroost die opvoeding te geven die nodig is om respect voor anderen en diens eigendommn te kunnen opbrengen.
Een kleuter die eenmaal goed door heeft wat grenzen zijn zal op latere leeftijd niet snel aan negatieve activiteiten meedoen.
Helemaal oplossen zal moeilijk worden maar m.i. kan er heel veel aan gedaan worden om het terreur terug te brengen tot incidenten.
De mensen die nu door deze lieden wegblijven moeten weer een plaats in de stadions krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geweld rond voetbal is iets onbegrijpelijks.

Het OM zegt veel aandacht te besteden aan de opsporing van voetbalvandalen en de naleving van het stadionverbod. Nieuwe technologische ontwikkelingen als spraakherkenning, sms en internet worden hierbij ingezet.

Maar dan lees ik iets over "tijdelijk stadionverbod".

Ik had de indruk dat er in en rond stadions al heel veel camera's hangen.
Dan kunnen al diegenen die zich misdragen toch opgepakt en opgesloten worden?
En serieus bestraft en niet een beetje of tijdelijk.

De voetbalclubs zelf moeten er serieus aan meewerken, aan het bestrijden van dit soort criminaliteit.
Gewoon vaker wedstrijden aflassen of afbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is onmogelijk om het helemaal uit te bannen.

In Engeland is het jaren gelden helemaal verkeerd gegaan en er is vervolgens een voetbalwet aangenomen met meldingsplicht. Op wedstrijddagen moeten de veroordeelde relschoppers zich dan melden op een bepaald punt zodat zij niet naar de wedstrijd of in de buurt van het stadion kunnen komen. Heel zimpel maar o zo effectief!

Ook hier in Nederland invoeren, dan wordt Feyenoord-Ajax weer echt een Klassieker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kamp Westerbork heropenen en daar dat tuig in opbergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voetbal gewoon afschaffen of alle stadions tegen de vlakte en die gasten gewoon op een grasveldje laten voetballen, dit opnemen en op youtube laten zien. Niks meer en niks minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal te stoppen is het niet, maar er kan wel wat aan
gebeuren.
Beginnen bij de clubs , de trainers , en de spelers.
Geen opruiende taal van trainers en spelers,meer respect
voor de scheidsrechter ook bij een foute beslissingen ( de ene keer is het voordeel, de andere keer nadeel )
En natuurlijk strenger straffen.