Waarom wordt pedofilie, in tegenstelling tot homoseksualiteit, niet geaccepteerd in de maatschappij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Amadea
12 jaar geleden
Snap jij het verschil tussen twee mensen die elkaar liefhebben, en een volwassene die een onschuldig kind misbruikt voor eigen genoegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom vinden twee mensen dit een goeie vraag??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, pedofilie is niet gelijk een onschuldig kind misbruiken. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Amadea
12 jaar geleden
Dus jij vindt bijvoorbeeld ook dat het toegestaan moet zijn dat mensen wapens verzamelen,Ytje? Want dat doen ze niet om die te gebruiken....

Het beste antwoord

Omdat kinderen moeten worden beschermd; pedofilie gebeurt in verreweg de meeste gevallen tegen de wil van het kind. Er zijn zelfs elementen die zich vergrijpen aan zeer jonge kinderen die zich nog helemaal niet kunnen uiten of verweren. Dit kan de kinderen voor de rest vaan hun leven beschadigen, zowel geestelijk als lichamelijk.
Bij homoseksualiteit gaat het om wederzijds goedvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Toevoeging: ook als het niet tegen de wil van het kind gebeurt, kun je een kind hier enorm mee beschadigen.
Ik ken iemand die nu volwassen is, hij is als kind door een volwassene misbruikt maar vond het op dat moment wel spannend, lekker en leuk. Hij zag er geen kwaad in, het was voor hem een soort spannend spelletje.
Toch heeft dit misbruik hem enorm beschadigd in zijn seksuele ontwikkeling en in andere opzichten. Dus ook wanneer het niet tegen de wil van het kind is, mag pedofilie nooit geaccepteerd worden in de samenleving.
Kristal
12 jaar geleden
+1 Ik sluit me bij je aan Rian!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen leggen te snel de link tussen pedofilie en misbruik. Uw antwoord is daarom perfect geformuleerd. Dank daarvoor!

Andere antwoorden (10)

Omdat er bij pedofilie een ongelijkwaardige verhouding is, het is altijd een volwassene met een kind. Bij homofilie spelt dit leeftijdsverschil niet
12 jaar geleden
Dat lijkt me nogal duidelijk: bij homofilie zijn normaal gesproken gelijkwaardige partners betrokken, die beiden bewust 'kiezen' voor hun levensstijl.
Bij pedofilie is sprake van misbruik van kinderen, een zwakke, kwetsbare, beïnvloedbare groep, door volwassenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. Als volwassen gelden in dit opzicht degenen die ouder zijn dan achttien jaar en adolescenten zijn hier relevant, wanneer zij minimaal vijf jaar ouder zijn dan het kind. Pedofilie betekend dus kind en vriendschap.
Er is niet altijd sprake van misbruik. Als iemand van 17, zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen van maximaal 12, dan is dat niet gelijk tot misbruik te melden, want als dat kind van 12 sex heeft met die ene van 17 jaar, dan is het wel pedofilie, maar geen misbruik. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Omdat volwassenen onder elkaar zelf moeten weten hoe ze hun seksualiteit beleven.

Van kinderen moet je afblijven. Punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
juist.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies
Overduidelijk omdat het natuurlijk om kinderen gaat die niet voor pedofilie kiezen wat hun sexuele voorkeur ook moge zijn!!
Homosexualitieit is iets ongedwongen tussen volwassenen of geliefden en heeft niks met misbruik te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook kinderen die seksueel aangetrokken voelen tot volwassenere personen..die kiezen er dus ook wel zelf voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog zou het misbruik zijn waneer de volwassene hier misbruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zie jij dan ''misbruiken maken van'' voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heh? Mis ik iets, bedoel je dat je niet begrijpt dat waneer een volwassene besluit zich aan een kind vergrijpen dit misbruik is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, jij begrijpt mij verkeerd. Ik zeg dat er ook kinderen zijn die zich seksueel aangetrokken voelen tot volwassene, dus er zijn wél kinderen die er zelf voor kiezen (jij zegt dat dit niet is)
Daarna zeg je dus dat het misbruik is, omdat een volwassene hiervan misbruikt maakt (dit vat ik op als: misbruik maken van de situatie) Dus vraag ik me af, wat zie jij dan als: misbruik maken van de situatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zegt een kind verlieft te zijn op die volwassen meneer of mevrouw dan is het misbruik waneer de volwassene zich aan het kind vergrijpt al zegt het dit zelf te willen.
Zo duidelijk?
En een grens in leeftijd stellen wil ik niet doen maar ik heb het dan met name over de echte kleintjes en kinderen tot een jaar of 15.
Waneer een meisje van bv 17 verlieft wordt op een jongen van 21 dan zie ik die jongen van 21 niet als een pedofiel waneer zij een relatie aan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pedofiel vergrijpt zich niet vaak aan een kind, dit heet dan anders. Een pedofiel is iemand die zich seksueel áángetrokken voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je nou eigenlijk?
Begrijp je niet wat ik bedoel of wil je woordspelletjes spelen?
Ben je het niet met me eens dat het hartstikke fout is waneer een volwassene (sexueel) misbruik van een kind maakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje heeft een punt. Lees het antwoord van ik1234 maar eens, als er in de vraag 'pedofilie' gesteld wordt wil dit niet betekenen dat er van 'pedoseksualiteit' sprake is. Want ik denk dat we allemaal wel vinden dat dat laatste 'hartstikke fout' is.
Omdat je bij pedofilie misbruik maakt van iemand waarvan de hersenen nog niet volgegroeid zijn. En als de hersenen nog niet volgegroeid zijn kun je sommige dingen niet weten, en later kun je er dan veel spijt van krijgnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinderen kunnen niet zo goed voor zichzelf opkomen, laten zich gemakkelijk intimideren door volwassenen, willen niet de oudere teleur stellen, zijn gemakkelijk te beïnvloeden.
Op latere leeftijd kan dit het kind nog in de problemen brengen, omdat het niet op een normale manier seks en liefde heeft ervaren.
Homoseksualiteit is iets heel anders, dan maken beide parters of personen een eigen keus. Die keus heeft geen psychische gevolgen, wat bij een kind wel het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een onderscheid te maken tussen pedofilie en pedoseksualiteit.
Pedofilie houdt in dat een volwassene zich (seksueel) aangetrokken voelt tot kinderen.
Een pedoseksueel is iemand die daadwerkelijk seks heeft met kinderen.
Een pedofiel hoeft dus niet per definitie kinderen te misbruiken.
Ik vind dat hier een belangrijk verschil in zit. Zoals je zelf al zei hangt er een taboe rondom pedofilie. Hierdoor durven veel pedofielen er niet voor uit te komen, en zich niet te laten behandelen. Uiteindelijk kan dit ontaarden in pedoseksualiteit.
In mijn ogen is het belangrijk pedofilie bespreekbaar te maken. Ik geloof dat de meeste pedofielen hier niets aan kunnen doen, en dat het aangeboren is. De vraag is wat ze ermee doen. Het wordt fout zodra zij kinderen gaan misbruiken.
Het is jammer dat mensen pedofielen vaak zien als kindermisbruikers, en dat mensen het onderscheid niet kennen tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Dit zou helpen het onderwerp beter bespreekbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat kinderen en vooral erg jonge, noch lichamelijk, noch geestelijk klaar zijn voor sexueel contact met een volwassene!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw conclusie is verkeerd. Pedofilie wordt niet geaccepteerd in ONZE maatschappij. Er zijn andere culturen en volksgroepen waarin dit wel geaccepteerd wordt (bv. huwelijk van een kind met een volwassene).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je gewoon met je handen van onschuldige kinderen af moet blijven, zo simpel is het