Beïnvloedt het dragen van een decolleté in een schoenenzaak,door de verkoopsters op de herenafdeling het klantenbestand, dan wel de verkoopcijfers?

Je kunt je het wel voorstellen, je zit daar op de stoel met de verkoopster aan je voeten, op zo'n lullig bankje, dat schuin afloopt en ze gunt je een royale inkijk,al dan niet bewust.
Ben je als man dan niet sneller geneigd op haar suggesties betreffende de door haar aangeprezen schoenen in te gaan, dan wanneer een oudere hooggesloten dame daat zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen we er voor het gemak van uitgaan dat een decollete bij een mannelijke verkoper nooit veel indruk maakt?
Rieneke1
12 jaar geleden
grappige vraag keesje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel, bij het ris der mannen niet,nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag, ben benieuwd of dat zo is.

Het beste antwoord

Dat zal persoonsgebonden zijn: bij de ene man wel, de andere man niet. Daarnaast zal een homofiele man er waarschijnlijk niet warm of koud van worden.
Ik denk wel, dat een prettig ogende verkoper M/V beter verkoopt, dan een minder prettige.

Maar ook het gedrag is erg belangrijk en misschien wel belangrijker: een verkoper M/V die ongeïnteresseerd, nors, bemoeierig etcetc is zal eerder klanten de zaak uitwerken met niks dan met een goede koop.
Zou wel een leuk onderzoek zijn: hoe verkoopt iemand, die beeldschoon is maar zich schofterig gedraagt t.o.v. iemand die minder bedeeld is door moeder natuur maar vriendelijk en prettig is. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je , vraag me af of die mannen die daardoor een aankoop doen ook denken dat een mooie, sexy vrouw een betere smaak heeft en mede daarom ook eerder iets bij haar kopen waneer zij een product als schoenen aanbeveelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Ik ben geen man..... maar als ik uitga van mijn vrouwenbrein en schoenen koop bij een mooie sexy man, dan vraag ik me niet af of hij een goeie smaak heeft, denk ik.
Als hij vriendelijk, prettig en aandachtig is naar mij toe, dan heeft-ie DUS een goede smaak!!!
hahahahahahahahahahahahaha. Maar serieus: ik denk dat de combi: prettig voor het oog en prettig klantgericht zijn beide belangrijk zijn bij de aankoop.Niet de smaak van de verkoper. Als die goed en professioneel is, praat hij/zij je de schoenen aan van jouw voorkeur, en dan liefst, bij jouw twijfel, de duurste.
Een verkoper heeft er ook niks aan als de klant thuiskomt met een paar schoenen, die totaaaaaaal niet naar zijn/haar smaak zijn, want 9 van de 10 gaat terug om te ruilen. Lijkt mij hoor....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt de mogelijkheid, dat de klant terug gaat om te ruilen ook niet ingegeven door het verlangen nogmaals dezelfde verkoopster te treffen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Geen idee: jij bent een man, dusseh: vertel????
Kristal
12 jaar geleden
@Moolkeesje, ik ben nu toch heel benieuwd naar jouw eigen ervaring/ehm beleving daarin geworden :-) @Wen, ik denk echt dat je gelijk hebt Wen, het beste werkt als het samen gaat. Wij hadden hier eens een beeldschone verkoopster in een kledingzaak die echt geen bal verkocht en kwijnend opstond als en verdorie een klant binnen kwam... mag je nog zo mooi zijn maar die winkel floreerde echt niet. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk: HET bewijs ;-))
Dank je!

Andere antwoorden (6)

Ja die verkoopster doet dat niet voor niets, vrouwelijke charmes in de strijd werpen is dodelijk voor de portemonnee van de man.

Hangt wel een beetje af van het decollete.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geil hoor dat plaatje xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die lijken me niet zo makkelijk in de strijd te werpen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb plotseling zin in een glas melk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahahah! ik stik zowat in m'n koffie hier, lachen zeg :-)
Kristal
12 jaar geleden
Ze kan er zelfs nog bij lachen....... pjoewhééé.... ik ben opeens weer zo blij met die van mij..., dank je Freekfluweel ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal, we zullen daar wel geen foto van te zien krijgen, neem ik aan?
Kristal
12 jaar geleden
Helaas Moolkeesje, ik werk nu eenmaal niet in een schoenenzaak :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik denk,de dame op de foto ook niet, dus das geen verplichting.
Kristal
12 jaar geleden
Dat weet je niet Moolkeesje, wie zegt dat zij niet in een schoenenwinkel werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat haar het zicht op de schoenen van de klant (tenminste als die ze aan zijn voeten heeft ) geheel wordt ontnomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ze gebruikt ze gewoon als toonbank!
Kristal
12 jaar geleden
én ze kan er gewoon tussendoor kijken... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk ik nu meteen aan naaldhakken?
Denk toch wel dat je heel simpel moet zijn,om daar voor een paar dure schoenen te kopen.Natuurlijk wordt er wel geloerd, maar misschien ook wel om gelachen {onderelkaar}
12 jaar geleden
Ja onbewust zullen een hoop mannen daar gevoelig voor zijn. Die mannen zullen dan soft worden en sympathie voor de verkoopster krijgen en dan zullen ze sneller tot het kopen van de schoenen overgaan. Ze "gunnen" als het ware de verkoopster de verkoop.

Hoe zwak ook, maar het zal zeker invloed hebben. En natuurlijk zijn er ook heel veel mannen die zich daar niet door laten verleiden maar die zullen dus niet bewust minder gaan kopen. De mannen die het wel leuk vinden zullen wel sneller gaan kopen. Dus antwoord op de vraag: ja het zal van invloed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zullen de mannen iets langer blijven rondhangen maar de omzet lijkt me niet. Dat heeft meer te maken met het feit of de schoenen je bevallen en hoe vriendelijk de verkoper is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou het bezoek van hetereosexuele mannen doorgaans wel veraangenamen en mogelijk qua tijdsduur (meer keuzeproblemen) kunnen verlengen.
Daarentegen is het uit eigen ervaring niet altijd bevorderlijk voor de relatie die zo'n man al heeft (als zijn partner er bij is).
De geboden inkijk in vrouwelijke vormen en schoonheid zou in dat geval een tegenovergesteld dus negatief effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen goed idee als echtgenote of vriendin in de buurt is, dan kun je de verkoop letterlijk onder je schoenen schrijven. Probeer maar liever de klant te overtuigen van je product en je vakmanschap dan van je decolleté. Anders komt ie morgen ruilen en moet je weer op je knieën!