Er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom iemand anders word gepest/ of iemadn iemand anders pest. hier komen er een paar:

- stoer doen, door te pesten laat je zien dat je niet zwak bent, en wil je dus eigenlijk gewoon stoer doen tegenover je vrienden.
- hij/zij heeft iets gedaan waarom je heel erg boos bent, en je wil hem terug pakken door hem altijd te pesten en te iriteren.
- je vind het gewoon leuk om te zien dat iemand anders gepest word, en vernederd word(ja, het is echt zo, wel heel erg zielig van die mensen)
- Diegene is niet anders gewend, en niemand heeft er ooit iets tegen gedaan. Bij deze gevallen moet je hem eens aanspreken, of straf geven. Misschien stopt hij dan met pesten.

Ik hoop dat u hier een beetje mee begrijp waarom mensen)meestal kinderen) andere kinderen pesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om de pikorde vast te stellen.
Door de zwakste van de groep te pesten, krijg je overwicht op de anderen (die bang zijn dat ze anders de gepestte gaan worden
13 jaar geleden
Een uitgebreide uitleg is hier te vinden:
http://pestenopschool.web-log.nl/pestenopschool/3.html
Amadea
13 jaar geleden
Het zit in de mens om elkaar dwars te zitten. De meeste kinderen worden echter volwassen en vredelievend, sommige kinderen blijven ook als volwassene pesten. Meestal in de vorm van beledigingen.