Wat is het meest dodelijke wapen gemaakt door de mens?

Wat is het dodelijkste wapen ooit gemaakt? En is het nog tussen ons?

Ik heb al een vermoeden, maar ik weet niet zeker of mijn vermoeden klopt.

En hoe dodelijk is dat wapen dan? (Bij bommen: Destructiegebied bijv.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als we praten over atoombommen, welke?
Want zoals je weet heb je verschillen in grote en lading uranium etc... Bijv: Hiroshime en Nagasaki hadden 2 atoombommen met allebei een andere destructie radius.

Het beste antwoord

Je moet inderdaad denken een kernwapens. De zwaarste bom ooit getest is de Tsar Bomba (een waterstofbom). Ook wel bekend onder de 'naam': AN602

Deze bom had een effectieve kracht van 58 megaton, dus 58 000 000 ton TNT (dus 58 000 000 000 kilo), door een loden voorkant welke de explosieve kracht dempte (en de fall-out verminderde). De geschatte potentiële kracht in de Tsar Bomba bedroeg 100 Megaton.

De Tsar Bomba werd voor het eerst echter in de Sovjet-Unie tot ontploffing gebracht en had toen een kracht van 50 Megaton. Dit was destijds een erg grote stap, want voordat de Tsar Bomba gebruikt werd en de nieuwe zwaarste kernwapen ooit werd, had de zwaarte kernwapen van toen maar een kracht van 2,9 Megaton.

In de afbeelding zie je een replica van de Tsar Bomba.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De atoombom. Gooi een atoombom op een bewoond gebied en je schakelt héél veel mensen tegelijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de atoombom maar de waterstofbom. De 1e is een splijtingsbom, de 2e een fusiebom waarbij aanzienlijk meer energie vrijkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterstof bommen zin ook atoombommen. Fusie en splijtbommen zijn beide atoomwapens. Overigens zouden sommige biologische wapens nog best wel eens over een atoombom heen kunnen gaan wat vermogen tot het doden van mensen betreft. Dan zou de pest wel eens de top kunnen zijn. Er staat me iets van bij dat dit zich heeft verspreidt via de kolonies van Genua en Venetië op het Krim tijdens een oorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de pest is een ziekte die niet bewust wordt / werd 'gemaakt' door de mens, zoals de mens wapens kan produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@RoepiRoepi: een waterstombom heeft een atoombom als ontsteking...
Chemische bom.. Kab ziektes over heel de wereld verspreiden :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het wapen dat tot nu toe de meeste slachtoffers heeft geëist, is de ak-47. dit wapen wordt in ongeveer alle oorlogen in Afrika gebruikt en is ook heel lang door Rusland gebruikt (nu misschien nog steeds wel??) dus in zekere zin is dit het meest dodelijke wapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theoretisch is dat een biologisch wapen, een virus bijv dat zich extreem makkelijk verspreidt, overleeft buiten de gastheer, onherroepelijk dodelijk is en met een lange incubatietijd zodat tegen de tijd dat er mensen beginnen te sterven blijkt dat iedereen al besmet is