wat betekent 1919 en 1% wat te zien is op de jacks van o.a. Satudarah leden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je Satudarah-leden gezien van de afdeling Tilburg, die heet Southside "1919"

Het 1% teken houd in dat ze zich willen onderscheiden van de andere 99% (hobbyclubs, de zondagsrijders),

Het 1% teken wordt vaak verwart met de uitspraak dat 1% crimineel is, maar dat is nu juist het beeld dat ze niet van zichzelf willen creëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1% komt van een uitspraak die lang geleden over motorclubs in Amerika zou zijn gedaan. Er zou gezegd zijn dat 99% van de motorclubs niet crimineel waren en 1% wel. Daar waren bijv de Hells Angels en andere motorclubs trots op en daarom refereren ze hieraan met de term 1%