Wat is volgens jou de oplossing voor problemen veroorzakende jongeren? Is dit bijv de oplossing?

Bovendien aansluitend op een eerdere vraag over waarom nederlanders vaak zo negatief zijn:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/435280/2009/10/06/Marokkaanse-jongeren-met-politie-naar-de-Costa-Brava.dhtml#

Ik ben niet racistisch, gun een ieder zijn ding maar gaat dit niet erg ver? Of is dit ook al ooit voor nederlandse jongeren georganiseerd? Als dit de oplossing is is het dan een idee om ook reisjes gaan organiseren voor elke groep hangjongeren die in vele buurten de sfeer verpesten en zelfs al anderen vermoord hebben?
Of zijn daar andere ideeën voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Weet je, wij denken alleen in termen van belonen of straffen.
Dus alleen maar op gedrag.

Ik vind het initiatief goed. Tenminste... de gedachte dat er harder gestraft moet worden is fout.
Dat is wat er altijd in de mensheid is gedaan. Maar opgelost is het probleem nog nooit. Dus de manier van denken moeten we aanpassen.

We moeten niet meer denken in belonen of straffen. Dat werkt misschien goed bij honden, maar voor pubers?

Ik vind het initiatief goed omdat er pogingen gedaan worden om te ZOEKEN naar andere methoden.
Van deze methode kunnen we zeggen, nee, hiervan krijgen we teveel bezwaren vanuit de samenleving. Dit is belonen.

Dus op naar de volgende probeersel. Maar goed om het anders te willen doen. Zoals het altijd gedaan is is zeker niet goed. Dat bewijst het verleden.

In mijn optiek hebben deze jongeren een gebrek aan aandacht. Vanuit hun opvoeding (dus ouders) en later. Aandacht willen ze en daarom gedragen ze zich zo.

Misschien dat we ze eens ... ja ... aandacht moeten geven. Niet negatief, zoals belonen of straffen of oordelen. Maar oprechte emotionele aandacht.
Er zijn zat mensen die als jongere werker aan de slag willen gaan. Die dit als roeping zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik me in vinden!

Andere antwoorden (9)

De oplossing is niet ze hun zin geven zoals de slappe hap in Nederland dit nu doet.

Boodschap: Verniel alles wat je wilt, wordt betrapt, zeg dat je geen geld hebt zodat je niets hoeft te vergoeden, ga zielig lopen doen omdat je je zogenaamd zo ontzettend verveeld en omdat er niets is voor de "jeugd"etc. etc.

Dan komt er vast een of ander zachte sector subsidielulletje (of vrouwelijke vorm ervan) die ergens een berg geld vandaan haalt (van een ander dus) om jouw als "zielige kansjongere" te voorzien van een disco / hangzuipplek en / of reis naar het strand dus.

En de jongeren uit bovenstaand verhaal hebben de resi echt ZELF betaald.

ECHT WAAR ! Want dat beweerde de politie, en die geloof ik....

Mijn broek zou afzakken als ik mijn ongesubsidieerde riem niet wat had aangetrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nou precies de reden waarom mensen in Nederland zo negatief zijn. Het is onbegrijpelijk dat tuig meegenomen wordt op vakantie op kosten van de belastingbetaler. De ongrijpbaarheid van dit soort buitensporige idioterie, maakt een mens gek.

En of het de oplossing is? Alleen als het een enkele reis was.
14 jaar geleden
Ik ben bang dat dit artikel toch echt iets te kort en iets te positief is.
Eerste wat in mij opkomt hierbij:
Waarom word negatief gedrag van jongeren beloont met een vakantie?
Wie is bereid om te betalen voor deze jongeren?

Ik ben bang dat dit in de praktijk lang niet zo goed zal werken als in dit ene geval.

Trouwens ik had dit jaar eigenlijk mijn geld voor de vakantie ook willen gebruiken om wat anders te kopen. Dus ik denk dat ik ook maar en beetje ga rondhangen en wat auto's ga slopen. Kan ik ook gratis op vakantie.

Wat naar mijns inziens een groot deel van het probleem is, is RESPECT!
Veel marocaanse jongeren hoeven maar bijhet stoplicht op groen te wachten of ze hangen al.
Ze worden al benadeeld op hun naam en uiterlijk. Als we daar eens mee zouden stoppen zijn we al van een groot deel van het probleem af.

Dit klinkt misschien heel simpel, maar ik ken voldoende praktijkvoorbeelden waarin het echt werkt. Zo ken ik ook mensen die onder een andere gesoliciteerd hebben omdat ze anders niet eens werden uitgenodigd op gesprek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij als volwassenen begrijpen meestal niets van de hangjongeren.
Dat komt omdat wij die fase al voorbij zijn.
Wij willen dat deze jongeren naadloos passen in onze volwassen maatschappij.
Het is net zo iets als wij met vankantie gaan naar Spanje en daar op een nederlandse camping gaan staan, zonder zich met Spanje te bemoeien.
De spanjaarden zullen dan wel denken, kijk eens hoe mooi ons land is en kom eens van die camping af.
Maar wij blijven als nederlanders lekker bij elkaar plakken op die hollandse camping, want je hebt er toch alles?

Onze hangjongeren plakken ook bij elkaar omdat ze zich in onze volwassen maatschappij nog niet thuis voelen.
Dat maakt ze onzeker en onrustig, maar ze willen wel als vol aan gezien worden.
En hoe doe je dat?
laten weten dat ze er zijn, lawaai, zuipen, vernielen, provoceren enz.
En ja hoor, de volwassenen reargeren, dus weten ze dat wij er zijn, en daar gaat het ze om.
En dan een reisje voor ze organiseren geeft aan dat deze volwassenen er totaal niets van begrepen hebben.

En een oplossing voor dit probleem?
De schade proberen te beperken en hopen dat ze snel volwassen worden dan kunnen hun zich ergeren aan de jeugd.
Maar vooral naar ze luisteren, want ze willen ons wel wat vertellen, en waar mogelijk ze tegemoed komen en natuurlijk ook tijdig ingrijpen en laat ze de schade maar betalen er zijn grensen ook voor hun.
Daar leren ze ook van.
We moeten het wel volwassen aan pakken, maar ze ook willen leren te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch gevalletje van negatief gedrag belonen, waar Nederland zo ontzettend goed in is.
Een hond beloon je ook niet als hij tegen mensen opspringt, in huis blaft oid, die beloon je alleen bij goed gedrag...

In dit geval: Ik zou haast zeggen: Open de mijnen in Limburg weer. Zet overlast veroorzakende jongeren daar eens even een dagje aan het werk met de belofte dat als ze overlast blijven veroorzaken en vernielingen blijven aanrichten ze daar net zo lang blijven werken tot alle schade terugbetaald is... Kijken hoe lang het dan duurt voor "politie-auto's" weer vernield worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is DE oplossing... Alleen liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tweeede wereld oorlog was het gevolg van het feit dat het vredesaccoord van Versaille een wurgcontract was. Er werd gepraat over Duitsland maar ze mochten zelfs niet zeggen.

Oplossingen vinden voor de toekomst is niet het huidige probleem de kop af hakken, daarvoor komt meer, lange termijn gericht denken, kijken.

Weeg ook de kosten en opbrengsten af: welke schade beperk je in de toekomst en wat zij de kosten van zo'n reisje.

De oplossing is het niet, maar je moet ergens beginnen en de meeste officials kiezen de makkelijkste weg en gooien er nog wat extra subsidie tegen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de oplossing??? opvoeding door de ouders!!!!!!
ouders moeten hun kinderen niet aan hun lot overlaten, moeten zicht hebben en houden op hun kinderen en ingrijpen waneer nodig is zowel positief als negatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongeren veroorzaken problemen om een aantal redenen.
A. Voor alle groepen geldt dat ze niet is bijgebracht wat respect is. Als we leren om onze ouderen weer met "U" te benaderen is de eerste stap gezet.
B. Op school idem. Strakker de normen en waarden hanteren.

C. Iedereen die denkt dat het probleem met buitenlandse jongeren (moslim, Antiliaan of andere groepen) zo i s opgelost kan het vergeten. Dit probleem gaat jaren kosten het op te lossen. Vijftig jaar geleden hadden we in de wereld nog op heel veel plaatsen "Apartheid", maar dat zijn we inmiddels vergeten.

Het heeft tijd nodig. Dan is een trip naar Costa Brava niet goedkoop, maar wellicht een stimulans voor anderen die het niet hebben gekregen zijn of haar gedrag aan te passen om ook kans te maken op de reis.
Tijd en respect zal maken dat het allemaal goed komt. Wij hadden in 1700 ook ideeen over andere Godsdiensten die nu ketters zijn. Dus tijd maakt dat alles goed komt, maar wel ons best doen de vooruitgang te bevorderen.