Hoe kun je netjes een pakket weigeren dat voor de buren bestemd is?

Voor veel buren (die wij nooit spreken) willen wij geen pakket accepteren van de postbode. Dit doen we in principe alleen voor de buren die wij wel oppervlakkig kennen. We willen echter niet zeggen 'Nee helaas, we zijn vanaf morgen op vakantie' want dat gaat de postbode niets aan. Welk antwoord kunnen we geven zonder dat er persoonlijke informatie in zit?

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar het om gaat is: het gaat er om dat de postbode geen persoonlijke informatie in het antwoord krijgt. (Wanneer we wel/niet thuis zijn.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon zeggen, nee sorry daar begin ik niet aan. Duidelijk zijn, een excuus is hiervoor niet nodig, de postbode stelt een vraag en jij geeft hierop antwoord, dat hoef je verder niet aan te kleden met uitleg.

Je zegt: Nee, dat wil ik niet. Die mensen ken ik niet en het is hier ook geen postkantoor. Ik neem alleen pakketjes aan voor nr zoveel en zoveel en verder niet, en ik wil ook niet dat mijn post bij onbekende mensen terechtkomt.

ik zou zeggen dat ik zo de deur uit ga

zeg: nee, sorry ik ga over een half uurtje weg, een wereldreis. dus ben pas over een jaartje terug.. sorry

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100