Hoe kun je netjes een pakket weigeren dat voor de buren bestemd is?

Voor veel buren (die wij nooit spreken) willen wij geen pakket accepteren van de postbode. Dit doen we in principe alleen voor de buren die wij wel oppervlakkig kennen. We willen echter niet zeggen 'Nee helaas, we zijn vanaf morgen op vakantie' want dat gaat de postbode niets aan. Welk antwoord kunnen we geven zonder dat er persoonlijke informatie in zit?

Toegevoegd na 3 minuten:
Waar het om gaat is: het gaat er om dat de postbode geen persoonlijke informatie in het antwoord krijgt. (Wanneer we wel/niet thuis zijn.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Gewoon zeggen, nee sorry daar begin ik niet aan. Duidelijk zijn, een excuus is hiervoor niet nodig, de postbode stelt een vraag en jij geeft hierop antwoord, dat hoef je verder niet aan te kleden met uitleg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Doe ik ook,ik neem geen pakketten aan voor anderen omdat je er dan verantwoordelijk voor bent als er iets mee gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik deed het wel altijd, maar nu nog maar zelden, soms stond er 3 dagen een doos van een ander in de gang, dat was ik zat, ik neem ze nu alleen nog aan van de mensen waarvan ik weet, dat ze het dezelfde dag ophalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook dat probleem had ik,soms ruim een week en als ik het dan maar zelf af gaf,dan waren ze gewoon thuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@CaatPeeters: waarschijnlijk bedoel je dit:
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/hulp-bij/detail/article/consumententip-pakketje-met-verkeerde-naam/
Maar dat is een pakket op het het goede adres, maar onder een andere naam. Nadat wij een pakket aannemen voor iemand anders dan doet PostNL daar een briefje in de bus. Als de eigenaar het pakket bij ons komt ophalen, wordt het betreffende postbriefje ingeleverd.
paulus811
10 jaar geleden
Waar caatpeters op doelt is de truc waarbij een ipad wordt besteld voor (verzonnen voorbeeld) de Bruin uit de Stationstraat in Dordrecht. Vervolgens ga je daar 's avonds langs en zeg je 'ik ben de Bruin uit de Stationstraat in Zwijndrecht en er is per abuis een pakje bij u bezorgd'. Blij dat het 'mysterie' is opgelost geeft men het pakketje mee. Uiteraard gaat de rekening voor de ipad naar Dordrecht en blijkt de Bruin in Zwijndrecht niet te bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die vlieger gaat bij ons niet op. Het pakket is al uitgepakt en de factuur is goed bekeken. Die onbekende meneer/mevrouw De Bruin uit Zwijndrecht krijgt dit pakket niet mee, omdat hij/zij geen officieel Postbewijs kan afgeven waaruit blijkt dat ik het pakket aan hem/haar heb gegeven.
Als De Bruin zich alsnog identificeert, vertellen wij hoe de aangifte eruit gaat zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor Crea.
ik doe het liever niet. Meer is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, sorry daar begin ik niet aan. Dat is netjes, dat is aardig en niet snauwend. Op een vraag mag je met ja of nee antwoorden, daar is niet onbeleefds of onvriendelijks aan. Praat rustig en beheerst als je dat zegt. Dan zal de postbezorger je vriendelijk groeten en verder gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@AdteNooyen, Dit komt mij heel bekend voor,ook al zijn het hier bezorgers van een andere pakketdienst,de onbeschoftheid straalde er vanaf toen ik geen pakket aan wilde nemen voor buren waarvoor getekend moest worden,ik kon kanker krijgen. Sindsdien neem ik geen enkel pakket voor buren meer aan.

Andere antwoorden (3)

Je zegt: Nee, dat wil ik niet. Die mensen ken ik niet en het is hier ook geen postkantoor. Ik neem alleen pakketjes aan voor nr zoveel en zoveel en verder niet, en ik wil ook niet dat mijn post bij onbekende mensen terechtkomt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je pakketpost bij een ander afgeleverd wordt kun je niets tegen ondernemen,de bezorgers van post.nl mogen dit doen.
Antoni
10 jaar geleden
"Het is hier ook geen postkantoor." vind ik geen beleefde reactie op een vrijblijvend verzoek om te helpen. "Nee, dat wil ik niet. Die mensen ken ik niet," lijkt mij voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons voor het raam staat een kaart met de tekst: "aardig zijn kost niets" . Ik neem alle pakketjes aan, wens hem een fijne dag en de bezorger van PostNl vervolgt opgewekt zijn ronde.
Ivana
10 jaar geleden
Precies Joan. Ook wij zijn dagelijks "het postkantoor van de straat". Kleine moeite, veel plezier voor de postbode en alle werkende buren.
ik zou zeggen dat ik zo de deur uit ga
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een reden om een pakket te weigeren? Waarom zou je dan niet gewoon nee zeggen? De vraagsteller wil niet dat de postbode te veel over hem weet dus dan weet de postbode dat je zo weg bent en dat vindt de vraagsteller niet prettig.
zeg: nee, sorry ik ga over een half uurtje weg, een wereldreis. dus ben pas over een jaartje terug.. sorry
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Liegen lijkt mij niet handig, nooit eigenlijk. Je moet immers onthouden tegen wie je hebt gelogen, wanneer dat was, wat je leugen was, enzovoort, voor het geval je die persoon toevallig nog eens tegenkomt. En zo'n postbode komt vast nog wel eens in je straat...