Partners uit elkaar wat nu?

Hi, mijn vriendin en mijn dochter van 4 jaar zijn bij weg na een ruzie. We hebben al die tijd alleen samengewoond, dus niet getrouwd of iets anders. Ik heb al de jaren alles zelf moeten betalen en nu mag ik mijn dochter niet zien. Kan iemand mij vertellen of ik alimentatie moet betalen en of ik mijn dochter ooit nog zie? Ik weet dat ik niet onder de kinderalimentatie uit kom en dat wil ik ook niet want het is mijn dochter. help alsjeblieft???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het kind indertijd geëcht? Vóór de geboorte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, staat wettelijk vast dat je aangemeld bent als vader? Dan maakt het niet veel uit of je getrouwd was of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn kind erkend ja

Antwoorden (3)

Misschien helpt dit iets:
http://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je vraagstelling leid ik af dat je het kind waarschijnlijk niet officieel hebt erkend. Was dat wel zo dan waren je rechten veel duidelijker geweest.

Maar ook nu is het niet geheel hopeloos, zie bijv de eerste link (en de tweede link gaat over erkennen). Je zou dan evt een omgangsregeling via een rechtzaak kunnen afdwingen.
MAAR liever zou ik zelf proberen (evt na een kleine afkoelingsperiode) proberen het gewoon met de moeder te regelen en OOK dat je het kind alsnog erkent.

Het is in het belang van het KIND dat ze omgang heeft met beide ouders. Ik hoop dat je ex dat ook inziet, ondanks het feit dat JULLIE relatie wel verstoord is nu

sterkte
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kind heb ik erkend, heb ik zelf gedaan omdat mij. Vriendin in het ziekenhuis lag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is onmogelijk. erkennen gebeurt meestal nl al vóór de geboorte en je vriendin heeft dan moeten tekenen dat ze jou als vader erkent van haar nog ongeboren kindje. dit kan ook na de geboorte, maar je vriendin zal daar ook voor hebben moeten tekenen, in het bijzijn van de ambtenaar van de gemeente.
jij hebt ws aangifte gedaan van haar geboorte. dat is iets anders dan erkennen.
zeer waarschijnlijk moet je idd kinderalimentatie betalen (heeft je dochter je achternaam, hoe lang ben je in totaal bij elkaar geweest, wat zijn je inkomsten. o.a. deze punten kunnen meespelen)

of je je dochter nog mag zien is de vraag. helaas sta je als man zijnde heel erg zwak als je ex bepaald dat het kind een pionnetje is een smerig spel.

je kan via de rechter laten afdwingen dat jij je dochter ziet, maar als je ex je dochter zo gaat bewerken dat ze geen contact met je wil hebben (ook bij kinderen van 4 jaar kan dat!) sta je met je rug tegen de muur.

probeer het eerst in goed overleg met je ex, en als dat niet wil kan je via de advo alimentatie rond krijgen middels een voorstel, en vragen naar een mediator.

helaas kan ik niet antwoorden of verzekeren dat jij je dochter mag zien en wat er tussen jou en je ex speelt buiten je dochter om opgelost gaat worden.

ik help het je echter wel hopen vanuit mijn tenen, vooral vanuit het belang van jullie dochtertje, maar ook voor jullie als ouders zelf.

heel veel succes en sterkte gewenst met deze situatie, want het heeft op meerdere manier impact weet ik uit ervaring.