Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er nog mensen die een adelijke titel hebben en hoe verwerven ze hun inkomsten?

Hebben ze gewoon een baan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, adelijke titels zijn nog 'gewoon' geldig. Het ligt er een beetje aan of het familiekapitaal genoeg is om van te rentenieren (door b.v. inkomsten uit beleggingen). Er zijn ook mensen die een adelijke titel hebben maar niet zo veel geld of geen zin om van het familiekapitaal te leven en die werken gewoon.
Bijgaand een lijstje met adelijke families.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor,een goede kennis van mij was Baron van***** en hij verdiende idd in het zweet zijns aanschijns zijn brood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud-collega van mij bij een fastfood restaurant was barones.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel ze zijn er nog volop hoor, maar -zoals ik het zelf altijd pleeg te zeggen- je ziet het niet aan de persoon.
Mijn vader is diplomaat in ruste, één broer werkt als conservator bij het Louvre, een andere broer is lid van het Corps Diplomatique, nog een andere broer is werkzaam als vertegenwoordiger voor NL bij het Militair Comité van de Europese Unie te Brussel, en ik? Ik zwoeg me, als RAIO, door stapels dossiers binnen het jeugdstrafrecht ter voorbereiding op een benoeming als kinderrechter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een adellijke titel wordt geërfd. Er zijn er dus nog genoeg met een titel.
Maar, de uitzonderingen daargelaten, moeten ze gewoon werken of ze moeten al een rijk huwelijk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie deze link: adellijke titels genoeg in Nederland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_adellijke_families

Overigens werkt het overgrote merendeel gewoon voor hun geld net als alle andere niet-adellijke Nederlanders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding