Is er een term voor de angst voor een slechte beoordeling?

Wij hebben een marktanalyse ingeleverd. En een project genoot is bang voor een slechte beoordeling. Is er een term voor deze angst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dat heet faalangst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
faalangst. De angst voor een negatieve beoordeling, angst om het fout te doen, te falen.

Toegevoegd na 44 seconden:
http://www.faalangst.nl/faq.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, nou gelukkig niet meer hoor! oef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hé,krakkie,ja tóp! faalangst.de angst voor negatieve
beoordeling .héél goed! logisch antwoord. dús: een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks nexus :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft geen faalangst te zijn. Het kan zijn dat je projectgenoot onzeker is over de input welke er geleverd is en weet dat er niet optimaal is gepresteerd. Sommige mensen zijn zeer zelfverzekerd en anderen weer helemaal niet. In teamverband kan dat wel eens erg lastig communiceren zijn maar in de psychologie zijn er ruime opties om hier adequaat mee om te gaan. Als jij vertrouwt op een goede afloop is het belangrijk hem of haar dit mede te delen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onervarenheid