Als de gemeente een zwarte ondoorzichtige plastic zak over de helft van een straatlamp doet, wordt dan ook de helft van het licht niet benut?

De aanleiding van deze vraag is een uitzending van de VARA Ombudsman. Daarin had een vrouw last van licht van een straatlamp in huis. Er is daarop een oplossing gevonden in de vorm van zwart ondoorzichtig plastic over een deel van de straatlamp. Ik vraag mij wel af, of daardoor criminelen worden aangetrokken. Zij worden niet graag in het licht gezet. Ik vind het wel prettig dat er in de nacht wat licht door de gordijnen schijnt.

13 jaar geleden

Antwoorden (1)

De helft van het licht wordt dan inderdaad niet meer benut, maar zorgt dan ook niet meer voor overlast.

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als de vrouw bij kassa. Rond mijn huis is het een zee van licht. Doordat de buitenwand van mijn slaapkamer ook nog eens volledig van glas is, zorgt dit voor een boel overlast. Alleen wilde de gemeente hier niet aan het bedenken van een oplossing, zoals zo'n kap.

Criminelen staan inderdaad niet graag in het licht. Echter tegenwoordig zijn veel boeven dusdanig hondsbrutaal dat verlichting ook niet meer compleet afschrikt. Bovendien heeft een inbreker een slot van een gemiddelde huisdier in 15 seconden geopend. Dat is zo snel, dat een bak van licht ook niks meer uitmaakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bekijk maar eens de link, Hier staan een aantal inbrekersmethoden uitgelegd en ook de snelheid waarmee men dan in je huis kan zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe jij je huisdieren op slot?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Hoe bedoel je dat precies?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
aha, ik zie de typo nu ook; moet natuurlijk huisdeur zijn. dat krijg je ervan, als je blind probeert te typen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeele goede gordijnen kopen loste bij mij het probleem op. Met dubbele voering. Komt geen straaltje licht meer naar binnen.