Welke theorieën bestaan er over het binnenkort vergaan van de aarde?

We hebben natuurlijk die hele 2012-hype maar er zijn er vast nog veel meer. Met binnenkort bedoel ik zo ongeveer tussen nu en 2000 jaar, dus redelijk dichtbij in de toekomst. Ik stel als criterium wel voor dat de theorie serieuze gelovers heeft en niet ter plekke verzonnen wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
rose
13 jaar geleden
Sorry, ik zag je criterium pas later (over slecht lezen gesproken..) Wil je dat ik m'n antwoord weg haal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ik ken best wat mensen die dat graag serieus zouden willen geloven.
rose
13 jaar geleden
Het is een weinig bekend feit, maar de aarde is an sich eigenlijk één grote linkse hobby...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eigen theorie is dat als je router, je modem of je tv decoder raar gaat doen je hem moet resetten, dus 5 minuten ofzo de stroom eraf. De aarde begint raar te doen dus God gaat hem binnenkort resetten, let maar eens op.

In een SF boek las ik een andere theorie, nl. dat wij eigenlijk bacteriën zijn in een petrischaaltje. God doet experimenten met ons, tot het hem op een dag verveelt en hij de hele bliksemse boel door de afvoer spoelt. Sauve qui peut!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God ?? Dat waren toch de muizen ??
rose
13 jaar geleden
Nee, dat was vóór de laatste reboot...

Het beste antwoord

Ik heb hier op deze site wel eens vaker "voorspellingen tevoorschijn gehaald, die inmiddels achterhaald zijn. Ik zou ze zo snel niet terug kunnen vinden, maar ze moeten ergens in mijn antwoordhistorie zitten.

Momenteel zit ik te wachten op 21 mei 2011; dat is de datum in de nabijste toekomst die ik weet voor het einde van de wereld. Op 21 mei 2011 zou Jezus weer eens terugkeren, het wordt genoemd als de dag des oordeels.

Maar zoals uit de afbeelding blijkt, is dit al eens eerder voorspeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Binnenkort wordt de aarde afgebroken om plaats te maken voor een splinternieuw Intergalactisch Resort.

Toegevoegd na 41 seconden:
(You didn't hear it from me...)
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk de openbaring van Johannes die zich elk moment kan voltrekken.
Het sterke hiervan is dat er geen datum is genoemd zodat gelovigen keer op keer denken dat hij aanstaande is.
Andere theorieën zoals de door jouw genoemde hebben volgens mij meer de neiging elkaar op te volgen dan elkaar te overlappen, want dat geeft minder publiciteit.
Dan hebben we ook nog de theorieën van sommige groenen die ook geen datum hebben maar een voorwaarde: Als wij niet... dan...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meest recente die ik tegen kwam voorspelde dat het nu begonnen is en dat de vroege en sterke winter een voorbode zijn van totale klimaats veranderingen met miljarden doden tot gevolg(veroorzaaktdoor de ramp in de mexico golfen express begonnen met dat doel) wat dan weer het begin is van het armegadon en iluminatie groeperingen die de macht gaan grijpen
ik heb een halve avond op die site gezeten en ben voor goed genezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de aarde heeft in het verre verleden al heel veel rampen overleeft. die zal de komende miljoenen jaren niet verdwijnen.

maar rampen die de mensheid kunnen uitroeien daar zijn er heel veel van.

een megavulkaan zoals in yellowstone. kan een ijstijd veroorzaken doordat de zon door al het stof in de dampkring er niet meer doorheen kan.

een sterke zonnevlam zal de mensheid niet vernietigen maar kan ons wel weer een flinke stap terug de tijd in jagen. probeer je maar een wereld voor te stellen zonder technologie.

zelfvernietiging is ook nog een optie als alle landen besluiten hun atoombommen op elkaar af te vuren.

of een leuk bacterie virus die niet meer tegen te houden is door antibiotica omdat het resistent is geworden.

mogenlijkheden zat :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn serieuze risico's dat we door een zeer groot stuk ruimte-puin geraakt zullen worden, waardoor de wereld terug naar de middeleeuwen geworpen zal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kredietcrisis is niet meer op te lossen, daarom is een "plan b " in werking gezet om eerst de "verwende " bevolking in het westen te ontdoen van haar vrijheden.
Daarna wordt gepoogd een nieuwe wereld orde op poten te zetten.

De landen die nu in opkomst zijn en die hun deel van de welvaart opeisen worden in hun rechten gefrustreerd.

Dit * kan * het begin worden van WO3. Overigens is er ook nog een rol weggelegd voor de strijd om de laatste olievoorraden.

Ik geloof hier niet in want ik denk dat de mensheid het goede zal terugvinden in geloof en inspiratie en doelen en dat de toekomst véél prettiger zal worden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Jehova's die bij mij aan de deur komen doen regelmatig voorspellingen hierover, gebaseerd op teksten uit de bijbel, en die vervolgens dan weer niet uitkomen.
Alle theorieen over het vergaan van de aarde binnen 2000 jaar kunnen ter zijde schuiven als bedenksels mensen te imponeren of bang te maken.

Eens zal de aarde vergaan, niemand weet wanneer.

Toegevoegd na 2 minuten:
...bedenksels en om mensen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theorieen zijn er legio en je kunt ze zo mooi maken als je wilt. Met echte theoretische hypotheses of berekeningen hebben ze namelijk niks te maken, het zijn in de regel sciencefiction-verhaaltjes.

Het enige echt aannemelijke scenario is dat de aarde de mens wel overleeft. En hoe lang de mens nog als soort heeft, hangt voornamelijk van zichzelf af. Wij zijn de enige soort ooit die in staat is zichzelf te vernietigen en haar eigen leefomgeving volledig onbruikbaar te maken. Maar de aarde heeft wel gekker meegemaakt, dus die komt er wel weer bovenop. Tot natuurlijk over 4,5 miljard jaar de zon op is, maar dat is van later zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor iedereen tussen nu en 2000 jaar zal de aarde vergaan! Iedereen sterft namelijk in die tijdspanne en heeft dus geen benul meer van de aarde. Dat is de enige theorie, die geen theorie maar een vaststaand toekomstbeeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maan die steeds verder van de aarde komt te staan,zie ik als een tijdklok voor het aankondigen van de eind tijd. Er zullen hongersnoden uitbreken,overstromingen,De maan zaleen Rood gloeiend aanzien hebben. De hemel lichamen zullen wankelen,vuur zal uit de luchtvallen.. De terug komst van Onnze Heer
Jezus. Dit is de een beetje de bijbelse theorie