hoe kom ik aan vrijwilligerswerk met dieren?

Ik graag vrijwilligerswerk met (voor) dieren doen, maar niet in een asiel omdat ik weet/bang ben dat ik zo gehecht ben aan de dieren. Als ik google krijg ik algemene info over vrijwilligerswerk en niet specifiek gericht op dieren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.dierennieuws.nl/info/vacature.htm
tonijn
12 jaar geleden
Op deze manier kun je je ook inzetten voor dieren:
http://wspa.dierenkampioenen.nl/inschrijven/

Antwoorden (9)

Je kunt eens bij de kinderboerderij gaan vragen voor informatie over het werk daar (en eventueel solliciteren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dierenboerderij ? een kweekerij voor iets hondjes ofzo ? maar ze zoeken eerder vrijwilligers op een boerderij dan een kweekerij,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs bij een kinderboerderij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrijwilliger bij de dierenbescherming (stand bemannen bij evenementen)
of gehandicapten in combinatie met dieren (paardrijden)
12 jaar geleden
Ga is langs bij dierenopvangcentra zoals de st. Aap, st. Serpo en andere van dat soort opvangcentra, daar blijven de dieren meestal voor een langere periode.

Ook zou je eens na kunnen denken om mee te gaan op een dierenambulance.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat werken op een vogelopvang wel iets voor je is.
je werkt dan met wilde dieren, niet alleen vogels, maar ook egels, vleermuizen en dergelijke.
omdat deze dieren wild zijn en weer de natuur in moeten, is knuffelen streng verboden.
je loopt dus geen gevaar je al te erg te hechten aan deze dieren.
succes!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip Rieneke
vraag eens bij de dierenambulance daar worden ook vrijwilligers gevraagd voor het verzorgen van de dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij een vrijwilligers vacaturebank op internet
(vaak kan je zoeken op categorie, en soms kan je zoeken op "onderwerp", dan kan je zelf "dieren" invullen)
12 jaar geleden
dierenambulance bijvoorbeeld