hoe kom ik aan vrijwilligerswerk met dieren?

Ik graag vrijwilligerswerk met (voor) dieren doen, maar niet in een asiel omdat ik weet/bang ben dat ik zo gehecht ben aan de dieren. Als ik google krijg ik algemene info over vrijwilligerswerk en niet specifiek gericht op dieren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt eens bij de kinderboerderij gaan vragen voor informatie over het werk daar (en eventueel solliciteren).

dierenboerderij ? een kweekerij voor iets hondjes ofzo ? maar ze zoeken eerder vrijwilligers op een boerderij dan een kweekerij,

Ga eens langs bij een kinderboerderij

vrijwilliger bij de dierenbescherming (stand bemannen bij evenementen) of gehandicapten in combinatie met dieren (paardrijden)

Ga is langs bij dierenopvangcentra zoals de st. Aap, st. Serpo en andere van dat soort opvangcentra, daar blijven de dieren meestal voor een langere periode. Ook zou je eens na kunnen denken om mee te gaan op een dierenambulance.

Je zou eens hier kunnen lezen en zien of iets je wat lijkt? http://www.dierenbescherming-utrecht.nl/dbua/index.php?pageid=17&PHPSESSID=2d4eb2cefb0485879115fa19227947cb Verder kan je kijken of in je woonomgeving iemand bv een oppas of uitlaathulp voor een hond, of oppas/verzorging katten of andere dieren zoekt, via marktplaats? Of zelf een advertentie zetten en daarin duidelijk wat je graag wil, ervaring enz? Succes! (Jammer dat je niet in de buurt woont, hier is het geregeld fijn als we zelf een vrijwilliger konden vinden die ons helpt met verzorging van alle honden en katten. of mee wil met ze allemaal uitlaten in de losloopgebieden hier :))

ik denk dat werken op een vogelopvang wel iets voor je is. je werkt dan met wilde dieren, niet alleen vogels, maar ook egels, vleermuizen en dergelijke. omdat deze dieren wild zijn en weer de natuur in moeten, is knuffelen streng verboden. je loopt dus geen gevaar je al te erg te hechten aan deze dieren. succes!

vraag eens bij de dierenambulance daar worden ook vrijwilligers gevraagd voor het verzorgen van de dieren.

Kijk eens bij een vrijwilligers vacaturebank op internet (vaak kan je zoeken op categorie, en soms kan je zoeken op "onderwerp", dan kan je zelf "dieren" invullen)

dierenambulance bijvoorbeeld

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100