Wat zegt men ik ben een moeder of ik ben moeder?

wat zeg je als nieuwbakken moeder? hoort dat lidwoord erbij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt van de context af. Kan allebei dus.

Het beste antwoord

Als nieuwbakken moeder zeg je doorgaans: ik ben moeder (geworden).

Je kunt ook zeggen: ik ben een moeder, maar voor mij klinkt dat wat afstandelijker, alsof het een baan is (al is het wel werk ;) )

'Ik ben een moeder' kun je opzich wel gebruiken in de zin van: ik heb weinig tijd want ik ben een moeder.
Maar dit wordt doorgaans niet gedaan geloof ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Danku
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit wilde ik horen zo denk ik er ook over bedankt voor de moeite

Andere antwoorden (2)

Als het gaat over wat voor werk je doet Ik ben verkoopster en moeder,
als het gaat over of je een moeder bent, Ik ben de moeder van :
Zo is het antwoord op ieder vraag anders, ook zal iedereen hem anders beantwoorden, veel zinnen hierin zijn goed Nederlands, maar daar gaat het niet om, jij bent moeder, je moet nog even wennen aan die titel, dat komt allemaal wel, geniet van je kind, en wees er trots op dat jij daar de moeder van bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben moeder is gewoon een feit.
Ik ben een moeder: er is een groep kinderen en volwassenen, als iemand je dan vraagt in welke hoedanigheid je daar bent zeg je "Ik ben een (van de) moeders.Vraagt men dit als allen jouw kind(eren) daar zijn zeg je'"ik ben de moeder"