Kun je trouwen in een andere gemeente dan je woont, waar je wel in ondertrouw bent geweest?? ZIE UITLEG!!????

Stel, je woont in woonplaats A en gaat daar in ondertrouw, en je wilt in woonplaats A ook gaan trouwen. Tussen de ondertrouw en het huwelijk ga je verhuizen naar woonplaats B en je schrijft je in, in die gemeente. Mag je dan alsnog in woonplaats A trouwen?? Zo ja, is daar nog iets extra's voor nodig? Je bent immers al in woonplaats A in ondertrouw gegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BEN JE BANG DAT, MET 1 VRAAGTEKEN, WE NIET WETEN DAT HET EEN VRAAG IS!!????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK BEN BANG DAT MIJN VRAAG DAN ZOALS EEN ANDERE KEER WORDT VERWIJDERD OMDAT ER GEEN VRAAGTEKENS ACHTER STAAT!!!!?????
LOL :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STRAKS HEB JE KANS DAT DEZE OOK WORDT VERWIJDERD OMDAT ER TEVEEL VRAAGTEKENS ACHTER STAAN!! Met 1 vraagteken is het namelijk een stuk prettiger lezen, en het komt ook vriendelijker over. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owh..:x Nou ja, kan het nu niet meer veranderen he haha. Misschien trek ik zo wel de aandacht van mensen die het antwoord weten :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok dat de mensen die het antwoord weten op deze vraag, er sowieso wel op klikken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan mogen de mensen die het antwoord weten wel online komen haha, ben benieuwd!

Antwoorden (3)

Ja, dat kan gewoon. Een kennis van mij heeft onlangs hetzelfde gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt tegenwoordig trouwen in een andere gemeente dan die waar je woont.

Er zijn mensen die trouwen in een mooi plaatsje,
omdat het lieflijke pitoreske stadhuis van die plaats
zo leuk staat op de foto's .

Als u aangeeft te willen trouwen in een andere gemeente dan de gemeente van aangifte, dan moeten alle documenten, inclusief een afschrift van de akte van de huwelijksaangifte, in bezit komen van de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente waar getrouwd wordt.

Als je dus inmiddels in gemeente B woont,
dan geldt de huwelijksaangifte (ondertrouw)
in gemeente A nog steeds en bovendien heeft die gemeente A dan ook al alle papieren.
Je moet dan nog wel de inschrijving van
woning in gemeente B meebrengen,
voor de volledigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze zoon en zijn lief wonen idd in A, maar zijn aan het strand in Renesse getrouwd. Dat is dus wel mogelijk.
De enige voorwaarde was toentertijd, dat je dus op een vast adres moest trouwen. Zij hadden het graag in de branding gedaan, met de blote voeten an de zee, maar dat stond de wet niet toe. Ze zijn daarom in een restaurant aan zee getrouwd en na het officiële gedeelte alsnog de zee ij gegaan,waar de rest van het ceremonieel plaats vond.
En laat dat nu vandaag precies 8 jaar geleden zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een toeval! Het is dus wel mogelijk, hartstikke bedankt!!