waarom reagereen sommigen mensen kortaf?

terwijl soms gebeuren stiltmoment, als je met je vrienden zijn of wat dan ook , probeer ik er alsnog altijd tegen de anderen wat te zeggen ,maar je ziett het nauwlijk dat ze wat terug zeggen , of wat er hun mening zijn, en daardoor voel ik ero zo onzeker vann, en het lijkt alsof ik voor muur staa te pratenn, ze geven antwoorden zokortaf, of ze laatje gewoon doorbabelen , of doen ze hun eigen ding om je te negren of dat ze weg willen gaan dat makkt me nog kwaader ,opgevenmoment wordt ik er zelf ook moe en dan denk fockit miscchien, spreek ik niet over belangrijker dingen, maar je kun toch watt terug zeggen , voeld me dat ik niet serieus wordt genomen en ik ga ook nooit er van zeggen van wrm praatje ook niettt , dat maaktje nog onzerkerder .weet er iemand ennig idee waar vandaan dat komt?en hoe je hier kunt omgaan ben best aardig persoon en

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt cursussen in leren communiceren. Daar leer je hoe je dingen vertelt, hoe zit je erbij, welk taalgebruik heb je. Dan kun je oefenen met andere mensen die ook dat probleem kennen en kom je er achter of het aan jou ligt of aan de ander of misschien aan allebei. Je kunt ook aan je vrienden, klasgenoten, en docent, buurvrouw of familie vragen wat hun mening is over jouw manier van praten en vertellen en vragen stellen. Of vraag hoe het komt dat ze geen antwoord geven of niet reageren. Word dan niet boos als je het commentaar negatief ervaart. En vat het niet op als kritiek , want het gaat je er om om er achter te komen hoe het anders zou kunnen en daar wil je ook wat van leren denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100