Welke verkeersergenis maak je jezelf wel eens schuldig aan?

Samenhangend met mijn eerdere vraag wat jij het ergste vind in het verkeer. Wat doe je zelf wel eens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak mij wel eens schuldig aan bumperkleven. Vaak is de reden dat mijn voorganger onnodig links rijdt. Dan is het nog steeds geen goede reden. Alleen maar om aan te geven dat van het één, het ander komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bumperkleven en rechts inhalen op de snelweg.. erg fout hé?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie mogen deze reacties ook als antwoorden geven. Ik heb alleen mijn eigen antwoord hier gezet omdat ik niet op mijn eigen vraag kan antwoorden! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat doen we liever niet.
Je weet toch, moderators enzo.

Antwoorden (14)

Heel veel mensen zullen ongetwijfeld vinden dat ik af en toe te sloom voor ze rijdt. Ik hou me namelijk in de regel an de maximumsnelheid (80 waar je 80 mag, 30 waar je 30 mag) en ook op de snelweg rij ik het lekkerst als ik zo rond de 100 rij (ook waar je 120 mag, maar ik blijf liever op de rechterbaan hangen als ik toch heel ver moet. Scheelt van Enschede naar Purmerend nog geen kwartier en rijdt een stuk relaxter).

En ja, ik merk dat dat me niet altijd in dank wordt afgenomen. Vooral op 80 km-wegen trouwens. Geeft niet hoor ; als het moet kan ik best nog een stukje zachter. :grijns:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wij zullen elkaar niet in de wielen rijden, hoor ik. Ik hou me er ook aan. Nou is het wel zo, dat met de navigatiesystemen men gewaarschuwd wordt ca. 100 meter vóór een flitszer, dus op andere stukken lijkt het dat er "vrij spel"is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euh, hoe spel ik flitzer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flitser, of flitspaal of (mobiele) snelheidsradar(installatie) natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha... hoop niet dat ik ooit achter je kom te zitten. Hou zelf ook de regels wel in acht, maar waar ik 80 mag, rij ik 83, waar ik 100 mag, rij ik 105 en waar ik 120 mag, rij ik 126. Blijf uit mijn buurt.... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf inderdaad lekker rechts rijden ; dat is het hele principe. Van flitspalen heb ik dan ook nog nooit last gehad. Mijn routeplanner geeft ze ook niet an trouwens ; de tomtom van een kennis wel ; die slaat voortdurend op tilt. Maar is dat niet een soort illegaal verklikkertje ??
Ik houd me inderdaad ook keurig aan de snelheid, wat mij niet in dank wordt afgenomen. Heel vaak wordt ik ingehaald door mensen die naar me kijken alsof ik een idioot ben.
Zo van, wat een muts, terwijl je op die plek echt maar 70 mag of zo. Rustig 100 of 120 rijden ze dan!
Ik snap het gevoel erbij wel, maar het word wat anders vind ik als het bijvoorbeeld bij werkzaamheden aan de weg is. Dan ben ik liever degene die de ergernis veroorzaakt dan degene die het ongeluk veroorzaakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sta je ook wel eens stil?
Bij het werk aan de weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer werkt al jaren aan en op de weg, 2 keer bijna aangereden! Dus ik sta er zeker bij stil, letterlijk en figuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, praktisch still of in elk geval de aangegeven snelheid of minder. Je zal er maar moeten stáán zeg...met al die idioten die langs je scheuren.
Bumperkleven en rechts inhalen op de snelweg.. erg fout hé?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik zelf ook wel eens als iemand onnodig links rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"onnodig" jou inziens ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te lang links rijden is altijd onnodig toch? Is mij geleerd naar rechts te gaan zodra daar de mogelijkheid voor is ..en als ik rechts kan inhalen lijkt het me dat er meer dan een mogelijkheid was...
Ik hou niet van mensen te langzaam rijden en vooral niet op een 80 km weg 60 gaan rijden want dan ga ik te pas of te onpas inhalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet je doch uiteindelijk zelf dan,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er staat toch boven waar je jezelf schuldig aan maakt!?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, te pas en te onpas inhalen ;da's ook zo irritant. Als je zo'n haast hebt, ga dan eerder weg ; het verkeer kost nu eenmaal zijn tijd, we willen allemaal langs dezelfde volle paadjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ marleen, de vraag is toch waar je je schuldig aan maakt en daar geef ik antwoord op
Ik rij bijna altijd iets harder dan de maximumsnelheid, soms veel harder (omdat ik dat leuk vind). Echt hard rijden doe ik overigens alleen als de situatie op de snelweg het toelaat (dwz. als ie nagenoeg leeg is).

Ook rij ik wel eens door rood (als de verkeerssituatie het toelaat). Niets is ergerlijker dan op een lege kruising staan te wachten voor een rood verkeerslicht.

Verder ben ik heel aardig en bescheiden in de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mij geld ook snelheid is wel de snelheid waar ik me aan houdt, Behalve op de snelweg, haha dan mag ik graag het gaspedaal wat harder in trappen maar in de stad is dat echt onverantwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me altijd wezenloos aan mensen die door het rood rijden. Dat vind ik asociaal. Maar helaas (en het doe me pijn om zo open te zijn) doe ik het zelf ook regelmatig. Sterker nog, iedere dag (nacht).
Ik rij 's nacht een dagblad uit naar de verschillende depots van waaruit alles verspreid wordt. Ik heb een vaste route die ik al zo'n 7 jaar rijd, 6 dagen per week en 50 weken in het jaar, tussen 02:00 en 05:00 uur. Ik kom hoofdzakelijk op het platteland en weet precies de reactie van ieder stoplicht. Er zijn iedere nacht 4 stoplichten die niet meewerken (maakt niet uit hoe ik ze benader). Ik kan km's om me heen kijken of het veilig is of niet. Het is dus altijd veilig en ik stop dus niet.
Soms walg ik van me zelf als ik een ander uitkaffer, maar aan de andere kant, vind ik het toch wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lane-hopping.
Het stoort me als anderen het doen ("arrogante zak/trut"), maar... ik doe het zelf ook als ik achter een angstige pruttelpot zit en ruimte zie op de andere baan.
Uiteindelijk scheelt het misschien 1 stoplicht, maar ik heb dan tenminste (in mijn ogen) niet onnodig tijd verloren.
*zucht*
Misschien zou ik dit eens moeten toepassen: http://www.wikihow.com/Practice-Zen-Driving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rechts inhalen (bij trage onnodige linksplakkers)
Door rood rijden (donker oranje zeg ik altijd tegen mn vriendin)
En ik rijd stelselmatig te hard!

Eerlijk (en slecht) he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje drammen als iemand 5 tot 10 km minder rijdt dan de toegestane snelheid (dat bumpergekleef voor me!!!)
af en toe behoorlijk te hard die beroemde Dijk over

maar dat is toch niet zo ergerlijk ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rechts inhalen
Geen richting aangeven op de rotonde
Af en toe wel eens bumper kleven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms rijd ik te hard, maar dat is vrijwel altijd buiten de bebouwde kom. Binnen vind ik dat levensgevaarlijk.

Verder vind ik het irritant als iemand bijvoorbeeld 50 gaat rijden waar je 80 mag. Dan ligt het aan mijn humeur of ik er wel eens een beetje dicht op ga rijden. Meestal corrigeer ik me dan wel, omdat ik bumperkleven ook levensgevaarlijk vind.

Met name op de snelweg is spitsrijden tegenwoordig een en al bumperkleven op de linkerbaan. Daar doe ik dus niet aan mee, ik blijf lekker rustig rechts rijden (met de stroom mee) en haal in wanneer de ruimte er even is en ga dan weer naar rechts. Rijd stukken fijner dan al dat kleven. Tegenwoordig erger ik me daardoor minder, en je komt lekker relaxed op je bestemming aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rijd elke dag over smalle wegen (Veluwe) naar mijn werk en erger mij dan met een zekere regelmaat aan:

[1] lieden die 'toeristisch rijden' en die dus langzamer rijden dan toegestaan is (rijd de snelheid die mag en niet harder!; er zijn dus mensen die niet van de omgeving genieten maar die gewoon naar hun werk rijden!); IK KAN DAN SOMS NIET NALATEN, ALS DAT KAN, CLAXONNEREND IN TE HALEN..

[2] Jeugd die ongeneeerd met z'n vieren of vijven naast elkaar blijven rijden, vaak in langere colonnes, op weg naar scholen die van het soort zijn dat er met de bijbel in de (zware) hand wordt geleerd dat de overheid de dienaresse Gods is en dat regels die die overheid stelt meten worden nageleefd! IK KAN DAN SOMS NIET NALATEN CLAXONNEREND ACHTER DIE BENDE TE BLIJVEN RIJDEN EN UITEINDELIJK INHALEND MET MIJN RAAMPJE OPEN CYNISCHE DINGEN NAAR HUN REFO-KOPPIES TE SLINGEREN

En als dat dan is gebeurd, schaam ik me meestal. Het lucht maar kort op en het helpt niet (integendeel... ik heb ontdekt dat die refo-jeugd woorden kent waar ik nog nooit van heb gehoord... staan zeker ook in de bijbel? ;-))

En ikzelf? Ik rijd wel eens in Frankrijk, genietend van de mooie omgeving en... rijd dan langzamer dan is toegestaan. En de Fransman die me passeert met zijn middelvinger omhoog, valt dan onder de categorie: Frankrijk is mooi. Het is alleen jammer dat er Fransen wonen. En dan... voel ik me dubbel betrapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik je opgeven voor "Wegmisbruikers"?
ook ik maak me schuldig aan alle ergernissen in het verkeer ,behalve aan voorbumperkleven ,omdat ik mij vooral erger aan voorbumperklevers,die mensen die extra voor je gaan rijden met een snelheid die 5 tot 10 km onder de max snelheid zit op doorgaande wegen ,omdat ze niet weten dat er ook mensen zijn die wel ergens heen moeten.