Ja behalve als je veel eten eet waar genoeg vocht inzit zoals appels maar als je bijv boterhammen gaat eten en niks drinkt dan ga je dood (als je niet snel iets drinkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt 2 weken zonder eten maar geen 2 dagen zonder drinken. Tenzij je zoals hierboven al vermeld eten met relatief meer vocht dan voedingsstoffen eet hou je het nog wel ietsjes langer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vocht is echt belangrijker dan eten, je kunt maximaal enkele dagen zonder vocht. Hoe snel je uitdroogt ligt aan een aantal factoren en is dus niet voor iedereen het zelfde. Het heeft te maken met je leeftijd een baby'tje is immers sneller uitgedroogd dan een gezonde jonge vent. Ook de luchtvochtigheid van je omgeving heeft invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een maand overleven met alleen drinken. In voedsel kan ook vocht zitten maar dat is relatief weinig. dan ben je snel uitgedroogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij genoeg groente, fruit en yoghurt (bv) niet. Ik ben eens 3 weken in het ziekenhuis opgenomen geweest en ik mocht niet drinken van de dietiste, alleen vocht uit eten halen 'want drinken was overbodige maagvulling'. (waarom weet ik niet, ik had niks aan m'n nieren en ik geloof ook niet dat ze er nog lang gewerkt heeft...)

Enfin, na 3 weken leefde ik nog maar m'n lever was wel vergroot. Ik weet niet of het daarmee samenhangt. Ik had wel heel veel komkommer, tomaat en yoghurt gegeten.

4 dagen red je dus wel!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het lichaam liggen zowel brandstof voorraden..zoals b.v. vetten..opgeslagen als vocht voorraden.

Op de brandstof voorraden kun je c.a drieënveertig dagen leven..op de vocht reserves slechts enkele dagen.

Weliswaar zitten in de maaltijden wat kleine hoeveelheden vocht..maar we gebruiken dan echter veel meer vocht dan erbij komt.

Vandaar dat dàn in het lichaam een vocht achterstand optreedt.

We 'gebruiken' dit o.a. door uitzweten en door afvalstoffen via de urine te lozen.

We merken deze vocht achterstand doordat we dorst gaan krijgen. Het lichaam geeft aldus aan dat we moeten drinken.

Drinken we dan nòg niets..dan wacht ons spoedig de dood door uitdroging.

Het antwoord is dus: Ondanks dat je wèl eet..overlijd je toch als je vier à vijf dagen niets drinkt.

Groet,

Ton