Je heb 2 ouders, 4 grootouders, etc., na zoveel generaties heb je heel veel voorvaders. ..maar vroeger leefden minder mensen. Hoe rijmt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Stel je trouwt met je nichtje, en je krijgt een zoon, dan heeft die zoon twee overgrootouders minder dan in jouw redenatie, omdat jij en je nichtje dezelfde opa en oma hebben.

Zo is het ook met verdere voorouders dan opa en oma. Je trouwt dan niet direct met een nichtje, maar wel met iemand die heel veel generaties terug een gezamelijke voorouder kan hebben. En dan vallen er voorvaders tegen elkaar weg zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze gaan dood op een moment, dus alleen in je mind kan het zo zijn dat het er steeds meer worden, maar in werkelijkheid worden het steeds minder omdat het meer en meer gaat overlappen...
Stel dat Adam echt leefde, dan was hij de ene grootvader van ons allemaal... snap je nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nog minder ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook een onzin verhaal. Lees Bill Bryson er maar eens op na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vertel alleen maar onzin, kom je daar nu pas achter... Waarschijnlijk ben jij Nieuwhier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wonder dat njouw antwoorden als antwoorden gezien worden! Of heb je de mods omgekocht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet verklappen hoor, maar ik heb de hele crew laatst een uitje gegeven naar Disneyland... snap je het nu?
Omdat die minder mensen meer kinderen kregen en jij dus niet alleen die voorvaderen hebt maar deelt met heel veel anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit wat in, doch duizelt het me, ik vat het gewoon niet.
Er leefden niet minder mensen vroeger.
Er leefden er wel 100 miljard. Dat is veel meer dan er nu levend rondloopt.
14 jaar geleden
ze leefden niet allemaal tegelijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jouw grootouders ook de grootouders zijn van heel veel mensen die nu leven. Ikzelf heb een stamboom van mijn hele familie; netjes gebundeld in een mooi boek. Deze stamboom begint bij 1 man en eindigt bij een hele rits mensen die nu op aarde leven. Als je dat zo leest is het logisch dat nu meer mensen leven op aarde dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle mensen die jouw voorouders waren tezamen neemt zijn dat heel veel mensen. Belangrijk is het om te beseffen dat al die mensen ook niet tegelijk leefden. Ze leefden kregen [veel] kinderen, die weer kinderen kregen. En gingen dood. Jij zit gewoon in een 'schuivend' generatie-boompje. Nu leef jij. Maar jouw achterkleinkinderen zullen jou wellicht niet meer levend meemaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies; tientallen generaties terug zijn er veel meer mensen familie dan we denken.
Iemand die graag genealogieën uitzocht zei ook; als je maar lang genoeg teruggaat, tot voorbij de middeleeuwen, vind je geheid wel iemand van adel in je stamboom terug, misschien zelfs wel een beroemd leider!