Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer moet je een envelop openlaten en wanneer plak je 'm dicht?

Vroeger was het gebruikelijk om een ansichtkaart in een open envelop (met flap naan binnen gevouwen) te versturen, tegenwoordig zie je steeds vaker dat enveloppen ook dan worden dicht geplakt. Hoe hoort het eigenlijk? Ik moet uitnodigingen versturen voor de 80ste verjaardag van mijn vader. Het betreft een in vieren gevouwen A-4tje in een envelop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Men liet vroeger de envelop open omdat hij dan als drukwerk verstuurd werd.En dat tarief was goedkoper. Sinds er nog maar 1 tarief is, maakt het niet meer uit of je hem open laat of dicht plakt
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat stamt nog uit de tijd dat je bij een dichte envelop meer porto moest plakken dan bij een die open bleef.
kaarten plakte je niet dicht, omdat dat goedkoper was.
gezien dat dit al lang niet meer zo is, zou ik de uitnodigingen gewoon dichtplakken.
voor zover ik weet bestaan er verder geen regels voor.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Maakt tegenwoordig helemaal niet uit, denk wel dat een dichte envelop altijd met inhoud aankomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij persoonlijke post (en dat is het in jouw geval) hoort de enveloppe dicht te zijn. Bij drukwerk mag/mocht ie open blijven en was dat goedkoper. Nu maakt het niet meer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem dicht doen heb vorig jaar met kerst gehad dat iedereen een lege envelop kreeg met excuus brief dat ze kaart kwijt waren..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertrouwelijke info ? dichtplakken... verder maakt het niet zoveel uit gok ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding