Wat is het verschil tussen terrorisme en een heldendaad?

In de geschiedenisboeken wordt de opstand in de getto,s van Warschau tegen de duitse bezetter omschreven als een heldendaad! Als een groep in een bepaalde gebied,hedendaags stenen gooit naar naar, een bezetter. Waarom wordt dit dan terrorisme genoemd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt omdat de israelisch denken dat zij god zijn en alles bepalen. En dat zij in de wereld veel medestanders hebben.

in mijn ogen zou juist het joodse volk moeten weten dat onderdrukken slecht is. Maar dat juist dit volk veel aan onderdrukking doet blijft me verbazen.

Het probleem is dat als je niet in een bijbel of ander geloofsboek gelooft de palestijnen daar al tig eeuwwonen.
Maar geloof je wel dan zegt de bijbel dat de joden daar vandaan komen.
kijk je kan tegen de wijze van rageren van de moslims zijn. Maar wat zou jij doen als Engeland in 45 had gezegd dat Nederland vanaf 1945 Israel had geheten?

Dit is van kwaad tot erger gegaan en is mi eigenlijk inmiddels niet meer op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is een kwestie van perceptie. Bekijk je het van de ene kant, dan is het een heldendaad, maar vanaf de andere kant is het een daad van terrorisme.
Dat is altijd al zo geweest, en dat is dan ook precies de reden dat de geschiedenisboeken van het ene land aanmerkelijk verschillen met de geschiedenisboeken van het andere land.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De overwinnaar schrijft de geschiedenis (;

Als de terroristen uiteindelijk winnen en hun doelen behalen zullen zij gezien worden als 'vrijheidsvechters' of zelfs helden. Of Vader des Vaderlands. Want ook Willem van Oranje deed niets anders dan zijn eigen stukje grond proberen te bevechten van de koning van Spanje. Dat dat achteraf voor ons goed is geweest zal iedereen het over eens zijn. Maar op het moment zelf zijn er vast genoeg mensen het niet met hem eens geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan aan welke kant van het conflict je staat.
De moffen vonden onze verzetshelden terroristen, en de Hamas vindt terroristen bevrijdingsstrijders.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
In de daden zit totaal geen verschil, echter wèl in..van wie jij kennis van die feiten neemt.

Wie door de één als terrorist wordt aangemerkt, wordt door de ander als held beschouwd.

Dus van wie het verhaal afkomstig is, is dan van groot belang.

Eigenlijk zou de geschiedenis de enige moeten zijn die jou de volledige waarheid zou moeten aanreiken ..maar ook daar geldt..wie vertelt je wat..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The point of view, zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme

Heldendaad is Iets gebruiken, vaak om winst te maken. In de tropen wordt dat vaak gedaan zonder zich te bekommeren over de eventuele schade die dat aanricht. Ook wel `ontginnen` genoemd.
http://www.encyclo.nl/begrip/exploiteren