Doet Beatrix vandaag troonsafstand?

omdat haar zoon vandaag jarig is...

Niemand die dit ook denkt... Wat is dat toch...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik stel die vraag niet voor niets meneer KBelg... Ik zou je antwoord maar gaan aanpassen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LOL... Je bent me er eentje...

Het beste antwoord

Nee

Toegevoegd op 27-04-2009 23:01:35
Het is nu 23.00...dat gaat vandaag niet meer lukken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Nee. Dan zou je al aankondigingen gezien hebben in het nieuws, en zouder de rumours al op internet zijn verschenen. Dat soort dingen gaan gepaart met een grote persconferentie, waarvan het onderwerp wellicht niet officieel bekend is, maar wel gegokt wordt. Aangezien er nog geen enkele rumour gaande is & er geen grote persconferentie aangekondigt is, zal het niet vandaag zijn.

Koninginedag lijkt me wel een mooie dag ervoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Beatrix zal nog wel een tijdje van haar titel willen genieten. Haar troonafstaan doet ze wel aangekondigd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou een leuk gebaar zijn naar zoonlief Prins Pils inderdaad en de geruchten dat er voor vanavond op alle drie de nationale netten zendtijd door de RVD is geclaimd houden aan (in Goedemorgen Nederland vanochtend bijvoorbeeld werden die geruchten niet weersproken).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat weet alleen Hare Majesteit. Dit is dus het best bewaarde geheim aan het hof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nog niet gehoord dat de RVD vandaag tijd reserveert op verschillende netten, maar het lijkt me sterk dat ze vandaag troonsafstand doet, hooguit zal ze vandaag aankondigen dat ze er mee gaat stoppen, aangevuld met een datum waarop dat zal gebeuren (heb her en der al geruchten gehoord dat 9 september een mogelijkheid is, zal me niets verbazen, Wim-Lex heeft iets met leuke data, trouwen op 02-02-02, koning worden op 09-09-09...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen, omdat ze een verstandige vrouw is die niet vastklampt aan de macht maar een perfekt timing beoogt voor de overdracht van de titel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Beatrix tronsafstand doet zal zij rekening houden met een aantal factoren die spelen...

Om te beginnen is het vrij onrustig in de politiek. Stel dat het kabinet valt dan zal een nieuwe koning mogelijk met een partij als de PVV moeten onderhandelen om tot een formatie te komen. Bovendien is het ten tijde van een economische recessie niet echt verstandig om een duur feest te geven. Stel dat Beatrix vandaag afstand van de troon neemt dan word Willem-Alexander op 27 juli gekroond met een erg duur feest. Niet zo zeer het feest, maar ook de bijkomende kosten. Denk eens aan al die dwangbevelen "In naam der koningin" dat "In naam der koning" moet worden. Dit levert wel werkgelegenheid op, maar is tijdelijk...

Verder is 27 juli niet echt een ideaal tijdstip voor één feest. We zitten dan midden in de zomer en 1/3 tot de helft van de Nederlanders zal dan op vakantie zijn...

Verder kun je bij het volgende vraagtekens plaatsen. Willem-Alexander is behoorlijk druk met voorbereidingen voor de komende Olympische winter-spelen als lid van het NOC-ISF. Wanneer Willem-Alexander gekroond word als koning mag hij deze taak niet meer vervullen. Het komt dan op een gevoelskwestie aan. Zal een moeder haar zoon dit aan doen?

Er zijn geen directe aanwijzingen dat de koningin troonsafstand doet. En dit zullen we hooguit een paar uur van te voren weten. De NOS zal op de dag van aankondiging een kanaal schoon vegen om wille van een aankondiging. De NOS moet dan zorgen dat in een relatief korte tijd de nodige camera's ter plekke zijn...

De enige die dit weet wanneer de koningin af treed is Beatrix zelf.
Het kabinet der koningin zal hier geen mededelingen over doen.
De RDW zal hier geen mededelingen over doen.
Het koningshuis zal hier geen mededelingen over doen. De koninklijke familie zal hier geen mededelingen over doen.

Als dit gebeurd dan weten we dit echt pas een paar uur/minuten van te voren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel ook de RVD, maar kreeg op hetzelfde moment een mail binnen van de RDW die oplichte in een hoek van mijn scherm...
Ha, die XiniX;

Ik verwacht dat ze er nog een jaartje mee wacht; in 2010 is ze 30 jaar in dienst en dat gouden klokje wil ze natuurlijk niet mislopen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Ik denk dat het ego van Bea te groot is om afstand te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, heb van inside bronnen vernomen (hoe slecht het ook klinkt) dat het 09 -09-09 wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verwacht ook niet dat ze vandaag troonafstand zal doen. Kan me ook wel leukere verjaardagscadeautjes bedenken;)
Maar inderdaad gezien de economische crisis lijkt het me niet het juiste moment om een 'nieuw' iemand op de troon te zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ze gunt haar zoon nog een aantal
'zorgeloze' jaren met zijn gezinnetje, heeft ze zelf ook gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar kunnen we met z'n allen alleen naar gissen. Beatrix is er de vorst niet naar om dat te doen wat iedereen verwacht. Ze wil zelf de regie houden. Het feit dat er mensen zijn die verwachten dat ze dit jaar of volgend jaar afstand zal doen van de troon kan juist nog wel een reden zijn om wat langer te blijven zitten. tot na 2011 want in dat jaar hebben we weer verkiezingen en in een dergelijk jaar zal ze ook geen afstand doen. Daarnaast zal ze inderdaad maxima en willem-alexander nog een paar jaar willen gunnen om van het jonge gezinnetje te genieten. Dat willem alexander van "leuke" data houdt heeft hier niets mee te maken want hij is niet degene die bepaalt. da's beatirx zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Ik hou het op een hoax van GS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop het. Trixie is mij een beetje te ouderwets. Maar de kans daarop lijkt mij ongeveer zo groot als dat vandaag de monarchie helemaal wordt afgeschaft. Dat laatste vind ik overigens nog meer wenselijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Dan zou het van te voren bekendt gemaakt worden. Zo wel , Respect voor HM Beatrix.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het niet, ik denk dat ze dit dan wel voor 20.00 uur had gedaan en dat het dan in het 20.00 uur journaal zou hebben gezeten. En dat was het niet dus acht ik de kans zeer klein.

Wel heb ik ergens gelezen dat ook Pauw en Witteman iets zal uitlopen maar ik denk niet dat je daaruit kan concluderen dat er iets gaat gebeuren.... (LOL)