Planten mensen zich selectief voort?

Wil een man zich het liefst met de mooiste exemplaren voortplanten? Ook al kan 'mooi' subjectief gezien worden, toch meen ik te zien wat mannen onder mooi verstaan en blijkbaar hebben ze voor die exemplaren een voorkeur. Betekent dat dan niet dat er selectief gereproduceerd wordt, dat er een natuurlijke selectie plaatsvindt, waarbij gestreefd wordt de 'mooiste', 'gezondste', 'beste' exemplaren te selecteren voor de reproductie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg mannen en vrouwen die kiezen voor 'rijke' exemplaren, waarbij uiterlijk van ondergeschikt belang is.

Antwoorden (3)

Geloof het of niet maar de selectie wordt door vrouwen gedaan. Je schijnt de partner met wie je het beste (sterkste) nageslacht krijgt op geur te selecteren.

Die reukt voor jou het lekkerst. En vrouwen schijnen een beter reukvermogen te hebben dan mannen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zou zo zijn dat als de genen van man en vrouw veel verschillen op afweergebied, het kind de grootste kans heeft op hogere immuniteit tegen van alles (dus niet per definitie verschil in haarkleur of ogen ed, daar gaat het niet over).

Als je aan de geur van mannen ruikt (zonder smeerseltjes ed) klopt het echt dat je de één onweerstaanbaar vindt en van de ander wordt je niet warm of koud (of je vindt hem stinken).

Gevaarlijke uitspraak mogelijk maar als een vrouw meer interesse toont (omdat ze de man lekker vindt ruiken) voelt die zich ook dapperder om vervolgens op de versiertoer te gaan. En zo versieren ze elkaar, maar wel selectief dus.
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Dus als je kunt er weinig aan doen om vrouwen te manipuleren? Als je niet van die reuksels op doet is de kans dat je jouw droompartner vind het grootst?
amigo
12 jaar geleden
ha ha, dat valt nog te bezien. Je kans op goede, sterke kinderen is dan het grootst, over het uiterlijk en het karakter van de vrouw die ze gaat baren zegt dat helaas niks. Over die "reuksels", ik vind zelf "puur natuur" vaak veel lekkerder ruiken. Ik heb blijkbaar een nogal gevoelige neus dus wat mensen zou opsproeien (vooral ook vrouwen) vind ik al snel VEEL te sterk en dan is het nooit lekker, zelfs als je het luchtje op zich ok zou vinden. Beter weinig dan veel zou ik zeggen, lok je die vrouwen ook dichterbij om nog eens goed de ruiken. Ben jij op 10 meter afstand te ruiken hoeft er niemand dichtbij te komen
De meeste mannen zijn realist en beseffen (bewust of onbewust) dat ze zich niet kunnen permitteren om allemaal een "Miss World" aan de haak te slaan.
Bovendien smaken verschillen (gelukkig) en mannen hebben andere criteria en motieven bij partnerselectie dan vrouwen.
Een vrouw is meer aantrekkelijk door haar inspirerende uiterlijk en een man meer door de zekerheid die hij biedt, denk ik.
Daar is nog een heleboel meer over te zeggen en te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof wèl in een zekere selectieve voortplanting van de mens.

Maar of dat louter op uiterlijke kenmerken gebaseerd is, betwijfel ik.

Iedere man vindt, hoop ik, zijn vrouw de mooiste vrouw ter wereld en elke vrouw ziet in haar man de beste man die op aarde rondloopt.

Maar dit komt doordat de liefde tussen mensen hen een gekleurde bril opzet.

Zonder het zich bewust te realiseren kijkt een man of de bouw van een vrouw hem flinke, gezonde, kinderen kan 'opleveren'

Ook onbewust zal de man die vrouw kiezen die hem de grootste kans biedt een sterker nageslacht te ontwikkelen.

Voor de natuur maakt het niet uit of een mens al dan niet mooi is..maar voor de voortplanting wel degelijk.

Men moet elkaar daarom ook lichamelijk aantrekken..

Groet,

Ton