Welke keuzes kon je vroeger maken bij de brievenbus?

Sinds de verandering met de postcodes bedoel ik. Ik weet dat er een gleuf was met de post voor 'overige bestemmingen'. Maar wat was de naam van die andere dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet nog wel van vroeger, als ik als kleintje op mijn fietsje een brief mocht posten! De hele weg hardop: streekpost streekpost streekpost zeggen, en op het moment dat ik mijn fietsje neerzette en voor die brievenbus stond, kwam altijd weer die twijfel, was het nu streekpost of overige bestemming? Ieder keer gebeurde dit weer, dus hup weer naar huis om te vragen! Aaahhh jeugdsentiment......

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pfff...zo simpel! Kun je nagaan dat ik me daar al weken het hoofd over breek. :S Thnx Pelle!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL.... al weken? Er is iets waar ik ook al een paar weken geleden mee liep maar ik weet het niet meer ;)

Andere antwoorden (1)

En nog verder daarvoor was er maar een gleuf in de brievenbus. Maar omdat alle post eerst uitgesorteerd werd voor hij verder ging, kon je, zonder postcode, rustig"alhier"opschrijven ipv de plaatsnaam. Men wist dat toch wel waar de brief bezorgd moest worden
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alhier kan overal zijn.
anneliez
11 jaar geleden
dat klopt, maar omdat de post in dezelfde plaats voorgesorteerd werd, voor hij naar het hoofdsorteerpunt ging, wist men precies dat alhier in dezelfde plaats was.
Pas later mocht alhier niet meer gebruikt worden