Waarop kan volgens jou het meest bezuinigd worden en hoe zou je dat dan aanpakken?

Nederland moet heel veel bezuinigen. Alle partijen hebben daar zo hun eigen visie over. Maar als jij het nu eens voor het zeggen zou hebben, waar zou jij dan op gaan bezuinigen en hoe denk je dit voor elkaar te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik zou bezuinigen op ambtenaren,zowel rijks als gemeente. Dit zou ik mogelijk maken door procedures te versimpelen. Nu heb je vaak verschillende afdelingen nodig om iets te bereiken. Door dat soort versplinteringen weer centraal te gaan regelen bespaar je per persoon die je minder gebruikt minimaal 30.000 euro. Dit is jaarlijks. Ook zou ik bezuinigen op wegen. Door alle wegen zoveel mogelijk een gelijk aantal banen te maken bevorder je doorstroming.nu ontstaan files vaak omdat er vanuit 5 banen bijv naar 3 banen moet worden ingevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar mensen zijn zo stom, dat bij overgang van 3 naar 5 ook nog een file ontstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ antizever: Daar ben je dan ook gelijk vanaf. Het is inderdaad moeilijk voor anderen om snelheid in te schatten bij meerdere banen switchen waardoor iedereen vrolijk weer even op de rem moet. @Italklaas: Bedankt :-)

Andere antwoorden (4)

Ik zou minder in de uitbreiding en verbetering van wegen steken en in plaats daarvan het openbaar vervoer wat prettiger maken.
Als er minder auto's zijn hoeven er niet meer en bredere wegen te komen.
Het is beter voor het millieu, waaronder tegen de co2 uitstoot, waar nu ook zoveel geld aan wordt uitgegeven om het een beetje terug te brengen. Ook hoeft er geen natuur of huis te sneuvelen voor de aanleg van nieuwe wegen.
Win win win win situatie, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Je zou de politiek in moeten :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je :)
Maar nee, haha.
Al dat gezeur aan je hoofd, al die stress en onmenselijke verantwoordelijkheid...
Ik schrijf wel een nummer over mijn idealen, ofzo.
1. Militaire uitgaven (geen JSF),
2. Ontwikkelingshulp beperken tot noodhulp,
3. Publieke omroep beperken tot 1 enkele zender zonder reclame,
4. Provincies opheffen
5. De tweede kamer verkleinen tot 75 of zelfs 50 leden
6. Investeren in onderwijs en de eisen aan studenten opschroeven. Onderwijs is een shame in Nederland.
7. Een geautomatiseerd medisch informatiesysteem opzetten, waardoor huisdokter en ziekenhuis worden ontlast, desnoods gepaard aan HBO medische assistenten.
8. De meeste subsidies en uitkeringen stopzetten
9. Geen hypotheekrente aftrek boven de 300.000 EUR
10. Weg uit Afghanistan e.a. plaatsen van onrust
11. Aruba e.d. weggeven aan Frankrijk of zo

Zo dan hebben wij de 30 miljard wel bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zie je dat voor je ; uitkeringen en subsidies stopzetten ? Dan stuur je regelrecht aan op een klassenmaatschappij ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carter heeft dat ook ooit gedaan. Stopzetten en opnieuw aanvragen. Maar dan wel met duidelijke normen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die dan geen uitkering krijgen, maar nu wel. Dat is pech, maar die mensen een uitkering geven die jij en ik moeten betalen en die bovendien een rechtvaardige samenleving in de weg staan meot en wil je niet volhouden. Het wordt geen klasse maatschappij, want je bent er niet vanuit jouw geboorte, en zelfs vaak niet eens vanwege de omstandigheden. Meestal door gebrek aan een schop onder je kont. Datzelfde is mijn mening met studiebeursen. Een lening systeem of een studiebeurs, maar dan moet je wel als student topprestaties leveren. Geen gesubsiduieerd comazuipen. Later verdienen ze meer geld, dank zij de studiefinanciering, dan moeten ze dan gewoon inleveren. Ik ben wel erg voor slimme oplossingen, die de stimulansen niet weghalen. Maar topprestaties komen primair. Een master spaan m,et 6-jes is weggegooid geld, zo'n student kan beter op eigen kosten een studie aan de volksuniversiteit volgen. Ik hoorde van de week, dat de Provincie Brabantt klaagde dat ze politieagenten erbij wilden, omdat er zoveel werd ingebroken, omdat ze in brabant vaak de deur niet op slot doen. Zover zijn we al gezakt in de poel van stomzinnigheid. Die mensen moeten geen verzekeringsuitkering krijgen, mar een bon voor de gelegenheid die ze geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klassenmaatschappij dus !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wel rijk en arm. Als je dat niet wilt, moet je kapitalisme afschaffen en zelfs socialisme, maar moet je overgaan tot een communistische maatschappij. Ook in Rusland zijn de verschillen toegenomen. De maatschappij die jou voor ogen staat, wordt de inkomensverdeling misschien wel beter, maariedereen krijgt wel minder, en de maatschappij verliest zijn weerstandsvermogen.
Ik ben politiek een socialist, maar economisch is dat een onmogelijkheid. De enige manier om zoveel mogelijk mensen een beter leven te bezorgen is dat de output van de maatschappij toeneemt. In nederland is dat vooreerst alleen mogelijk door mensen aan het werk te krijgen.
Van mensen die een uitkering krijgen zou je toch mogen verwaxhten dat ze worden ingezet bij vrijwillergswerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er mag van mij verschil zijn tussen rijk en arm, zolang de armen wel voldoende hebben om in hun eerste levensbehoeften te kunnen voorzien en de normale rekeningen kunnen betalen. TE veel mensen zijn afhankelijk van een voedselbank, en NEE die zijn niet allemaal te lui om te werken. Jonge gezonde mensen zouden wat mij betreft best vrijwilligerswerk kunnen doen, maar het heet niet voor niks vrijwilligerswerk. Met verplicht schoffelen o.i.d. schiet je ook niks op. Er zijn momenteel ook veel hoogopgeleiden werkloos die financieel behoorlijk in de problemen zitten.
Er wordt veel te veel door vrijwilligers gedaan , ook werk dat 15 jaar geleden nog een redelijk salaris opleverde. Als morgen alle vrijwilligers stoppen, zakt de economie als een plumpudding in elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 gedeeltelijk mee eens
Door nu te bezuinigen komt de economische groei onder druk te staan en daarmee worden de financieringstekorten weer groter.Er komt immers minder belasting binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet waar, evenals de groei niet toeneemt als de overheid meer uitgeeft. Het gaat erom waar de bezuinigingen vallen, het zou natuurlijk ideaal zijn om te bezuinigen en te investeren. Er zijn voldoende mensen in Nederland, die daar een helder beeld over hebben, maar die zitten niet in de politiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van uitstel komt afstel. Schulden worden alleen maar meer.
Wat ik op zou bezuinigen is het volgende.
Waarom moeten mensen die heel rijk zijn , nog A.O.W
en kinderbijslag ontvangen ?
Deze mensen hebben dat niet nodig.
Ik zou de geldstroom maar landen waar het geld niet bij
de arme mensen terecht komt stopzetten. (B.V surimame)
Bouterse wordt daar weer waarschijnlijk de baas,is die
te vertrouwen ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zou ook direct de nederlandse jongens terughalen uit
afghanistan , kost 1 miljoen per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ met name voor AOW en kinderbijslag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 (alleen dat van die AOW en kinderbijslag overtuigd mij niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die AOW staat me niet zo aan, je krijgt waarvoor je betaald vind ik een beter principe. Kinderbijslag zou ik net als huur, kinderopvang, en zorgtoeslag inkomensafhankelijk maken. Ben je vermogend, dan krijg je minder of niets.